Ve čtvrtek jsme se v Londýně zúčastnili oficiálního představení hry Shadow of the Tomb Raider, a tak se s vámi můžeme podělit o to, co všechno nám vývojáři o připravované hře prozradili.
Hned na úvod jsme zjistili, že do oficiálního vydání hry (14. září 2018) se můžeme těšit na spoustu překvapení a odhalení - po celou dobu čekání se tak nebudeme nudit a budeme zásobováni novinkami.
Celá hra je závěrem trilogie o počátcích Lary, jedná se o moment, který definuje Laru Croft. Poprvé v životě totiž uvidí přímé důsledky svých činů. Na konci Shadow se pak stane Tomb Raiderem, zkušenou vykradačkou hrobek, kterou známe z minulosti.
Série je založena na 3 hlavních bodech:
- Lara Croft: vývoj její postavy a osobnosti
- Tomb Raiding: nejde jen o procházení hrobek, ale obecně o Lařin způsob života, plný prozkoumávání a dobrodružství
- Survival: má jít o oslavu Lařiny schopnosti se přizpůsobit. V této hře jsou ještě propracovanější, už nejde jen o přežívání, ale aktivní využití prostředí pro vlastní účely.
Jak už bylo řečeno, jedná se o závěrečný díl trilogie o "původu" Lary Croft. V Tomb Raider (2013) byla ještě nezkušená, ale na konci přežila všechny nástrahy ostrova a to ji zocelilo. Slovy představujících: stal se z ní survivor (přeživší). V Rise of the Tomb Raider už byla připravená vydat se vstříc dobrodružství, zažili jsme ji na její první samostatné expedici. A v Shadow of the Tomb Raider je už "dospělá", zkušená a odvážná. A jak již bylo řečeno, na konci se z ní stane skutečná vykradačka hrobek.
Pronásledování Trinity
V Shadow of the Tomb Raider pronásleduje Lara Trinity (které znáte už z předchozích dílů), která (SPOILER RISE OF THE TOMB RAIDER) zabila jejího otce, ale brzy se k jejím problémům přidá jeden ještě větší: mayská apokalypsa. A jako by tohle nestačilo, bude muset udělat jedno důležité rozhodnutí. Rozhodnutí, které jí bude definovat a ovlivní osud celého světa.
Lara
Lara je nyní vypočítavější a schopnější, předchozí zkušenosti ji zocelily. Zároveň ji ale uvidíme komunikovat s lidmi, dokonce se i mísit do větších davů. Nejde už tedy jen o přežití v divočině. Lara musí používat svoje komunikační dovednosti, aby zapůsobila na lidi. Jednou z lokací, kde se jí budou hodit, je "živé město", kde se neustále něco děje, Lara si povídá s postavami a možná dostává i nějaké vedlejší úkoly, jako tomu bylo u Rise of the Tomb Raider.
Džungle
Jak už jste viděli v traileru, prostředím ve hře bude převážně nebezpečná džungle. Ta může být pro Laru spojencem, ale zároveň zrádným nepřítelem. Ne nadarmo se vývojáři zmiňují, že džungle je druhou hlavní postavou Shadow of the Tomb Raider.
V boji může Lara využívat přírodu ve svůj prospěch – třeba se skrývat v bahně nebo porostu (nyní i vertikálních) a lézt na stromy, ze kterých pak může likvidovat nepřátele. Má zkrátka „splynout s džunglí“.
Prozkoumávání ve hře také zůstalo a má nyní několik nových prvků – kromě známého šplhání po skalách a lezení po všem dostupném jsme měli možnost vidět i dva nové přídavky: slaňování ze skal (a následné z předchozích her známé houpání na laně, případné běhy po stěnách) a prozkoumávání podvodních lokací, kde často Laře dochází dech. Fanoušci tedy byli vyslyšeni.
Lara je skutečně vynalézavá a může využít okolí ve svůj prospěch – překonávat překážky využitím prvků v okolí, případně opět vyrábět zbraně a lékárničky. Vyrábění zde má hrát větší roli než v Rise of the Tomb Raider.
Děsivé hrobky
Hrobky budou temnější a děsivější, než dříve. Zároveň už by neměly být pouze bonusovým dobrovolným prvkem, ale stanou se součástí příběhu. Jsou nyní postaveny na třech prvcích:
- zrádný přístup (treacherous traversal) – místo, kam by se nikdo neodvážil jít
- děsivý výhled (terrifying vista) – místo, kde byl uctíván strach
- smrtelné hádanky (deadly puzzles) – místo, kde byla oslavovaná smrt
Tyto hrobky ukrývají dávná tajemství, a tak jsou vybudovány tak, aby zabily všechny, kdo se tato tajemství pokusí získat.
Edice hry
K chystaným edicím nic řečeno nebylo, každopádně ale byly vystavené, tak si můžete udělat obrázek sami:
Naše zážitky z hraní dema Shadow of the Tomb Raider jsme vám sepsali v článku na blogu.