Stream The Tomb Raider Suite z 22. února 2018

Včera od osmi hodin probíhal stream Nathana McCree a jeho týmu, kteří právě dokončili mixování The Tomb Raider Suite. Mimo jiné odpovídali na otázky, které diváci pokládali (ale co si budeme vykládat, stejně tam většina z nás byla proto, abychom slyšeli části skladeb, kterých během streamu zaznělo několik). Dotazů bylo bohužel tolik, že nestihli zodpovědět vše, ale prý si všechny otázky uložili do dokumentu a časem v psané formě zveřejní odpovědi i na ten zbytek. Pojďme se zatím tedy alespoň v bodech podívat na to, co jsme se dozvěděli:

  • těsně před začátkem streamu dokončili poslední skladbu, do té doby zpracovávali připomínky, kontrolovali, jestli je vše v pořádku
  • podle Nathana je často problematické, když pracuje s hudbou delší dobu, označil to jako stav, kdy má „mrtvé uši“ a musí práci chvíli nechat být. Většinou pak přijde ráno a zděsí se, jak si předchozí den mohl nevšimnout, že dané nastavení podle něj zní příšerně. Kvůli objektivitě je tedy nutné nechat skladby nějakou dobu odležet a vrátit se k nim později
  • bylo pro něj stresující, že měli přesně danou uzávěrku. Nebyl si jistý, jestli budou schopní dokončit mixování 90 minut během pouhých 6 dní, proto si raději dal pár přesčasů
  • projekt začal roku 2014, ale šlo především o obchodní plánování, diskutování se Square Enix, rozpočet apod.
  • v květnu 2016 začala samotná práce, Nathan po 4 měsíce skládal hudbu, pak byla převáděna do notového zápisu pro koncert. Prý na to bylo málo času, ale nebylo to moc složité, protože se v Nathanových skladbách dobře orientovalo
  • koncertu prý předcházela 3 hodinová zkouška
  • pro Nathana byl koncert velmi neskutečný a silný moment, poprvé slyšel hudbu, kterou pro Tomb Raider složil, hranou naživo. Navíc měl možnost sledovat reakce publika
  • v publiku bylo asi 2000 jásajících lidí, byly 3 případy, kdy lidi tleskali ve stoje, šlo o skladby Venice, In the Blood a poslední medley
  • kickstarter byl hodně nejistý, netušili, jestli se vůbec podaří dosáhnout cílové částky, ale po pár týdnech ji dokonce překonali. Za peníze, které se vybraly navíc, se zvětšil orchestr a chorál, navíc se podařilo zabookovat jedno další nahrávání v Abbey Road, které bylo podle Nathana velmi potřeba (dohromady bylo sezení 5)
  • skladby zní trochu jinak, než jsme zvyklí z klasických Tomb Raiderů, navíc míchané skladby (medley) mají lehce odlišné pasáže
  • nahrávalo se během října 2017, bylo velmi složité najít časy, kdy bylo volno
  • Toby Gard zavolal Nathanovi, když ho najali lidé z Crystal Dynamics, požádal Nathana, aby složil hudbu pro nové Tomb Raidery, ale z nějakého důvodu to nevyšlo. Dále byl požádán, aby složil hudbu pro Lara Croft GO, ale opět to z nějakého důvodu neproběhlo.
  • na dotaz, jestli by Nathan složil hudbu pro Tomb Raider film, řekl, že ano, víc se k tomu nevyjádřil
  • nahrávání bylo jednoduché, naopak složité bylo mixování. Nathan musel přehodnotit, jak poslouchá hudbu, byl tak zvyklý na původní skladby, že mu nové nahrávky s živým orchestrem zněly nepřirozeně. Sám to popsal jako emoční zápolení, protože když je člověk na něco tak zvyklý, změny zkrátka nezní správně. Musel se donutit přemýšlet nad novými skladbami tak, že cílem bylo tzv. reimagining, čili znovu-vymyšlení. Nakonec došel k tomu, že obojí má něco do sebe (klasika i nové pojetí), ale že lidem, kteří neznají originál, se určitě bude poslouchat TR Suite jednodušeji
  • velmi krátce se zmínil o projektu Venice in Venice, moc k němu ale nesdělil
  • nejdéle se nahrávaly medley skladby, dále ještě Spook in the jungle
  • ještě nebyl vydaný seznam skladeb
  • na žádost skladby Tibetian foothills Nathan odpověděl, že není součásti alba, protože nemá melodii, pouze rytmus, a Nathan je „all about the melody“ (celý jen o melodii)
  • k dotazu, jestli je na albu nějaká skladba z cutscén, Nathan odpověděl, že ano, že je tam scéna s Tonym z Tomb Raideru 3 (označil postavu jako „Tony the Loon“, blázen Tony), kdy si stěžuje na hlasy v jeho hlavě
  • skladby jsou prodloužené, zhruba 50% toho, co uslyšíme v albu, je nový materiál
  • samotné album vyjde 1. května 2018
  • k dotazu, kdo je Nathanova nejoblíbenější postava kromě Lary, odpověděl bez váhání, že Winston. Nejen, že Winstonovi propůjčil svůj hlas (čili ano, hekání, které tak rádi slýcháme, je jeho), ale dokonce propašoval do hry prdící zvuky, které Winston vydává. Prý vytvořil zvukový efekt, předal ho kodérovi a oznámil, že tohle prostě musí někam do hry zakomponovat, ideálně někam pohřbít jako easter egg. Hráč musí udělat několik konkrétních pohybů, aby se těchto zvuků dočkal.
  • Nathan nemluvil s Toby Gardem už delší dobu, ale je si jistý, že o projektu ví, protože mu zasílali pozvánku na koncert. Toho se Gard bohužel nemohl zúčastnit.
  • byl také dotaz, co Nathana inspirovalo během skládání hudby. Odpověděl, že situace, ve kterých se Lara nachází, že vždycky zvažoval, v jaký moment má skladba hrát, čili jako první zvažoval celkovou náladu
  • také se vyjádřil k otázce, jestli se mu líbí mít zaměření na konkrétní postavu, když skládá. Podle Nathana je jednodušší mít jasný cíl nebo směr, celý proces je tak mnohem rychlejší, protože nemusí moc přemýšlet. Kdyby mu někdo řekl, aby prostě složil nějakou hudbu, bude nad ní sedět několik dní a přemýšlet. Zase je ale příjemné mít tvůrčí svobodu. Občas má také pocit, že po něm někdo chce typ hudby, který nemá rád, takže se mu skládá špatně.
  • 2 roky před tvorbou prvního Tomb Raideru Nathan začal skládat klasickou a orchestrální hudbu, zapsal se tím do povědomí. Proto Toby Gard přesně věděl, co po Nathanovi chce
  • počítačové hry se vyvíjely směrem k interaktivnímu filmu, proto Nathan usoudil, že se hodí, aby ke hře dodal něco jako filmový soundtrack, kde šlo hlavně o emoce
  • Toby měl pro první Tomb Raider jasnou vizi, chtěl vytvořit hru s hádankami, kde bude silná ženská postava. Zbytek hodně ovlivnily okolnosti, byla to masivní hra, do které neměli dostatek obsahu, proto jsou dlouhé pasáže, ve kterých se vlastně nic neděje, nebylo dost nepřátel ani hudby. Proto se začaly používat atmosférické zvuky.
  • po prvním TR se začala obtížnost hodně zvedat, třetí Tomb Raider byl velmi složitý, 4-6 si držely podobnou úroveň, pak došlo ke změně na zcela jiný žánr
  • klíčové pro hudbu pro Tomb Raider byl ženský element, aby byla jemná a elegantní
  • pokud se někdo chcete zúčastnit, 28. dubna bude oslava k vydání The Tomb Raider Suite v Hatfield House, což je Lařino panství z prvních dvou filmů

 

A to bylo vše. Nathan se rozloučil a všichni si odešli dát kari, na které se velmi těšili. Za dva měsíce a kousek budeme mít konečně možnost si poslechnout výsledek práce Nathana a celého týmu. A na kterou skladbu se těšíte nejvíc vy?

End of mixing stream, from Abbey Road!

Zveřejnil(a) The Tomb Raider Suite dne 22. únor 2018
Sdílet:
comments powered by Disqus