Lara proti teroristům

Dnes se podíváme na jednu obzvláště chutnou jednohubku. Naservírovali nám ji sami tvůrci a jeden se skoro až diví, kam na ta přirovnání chodí.

Asi každý z vás zná film "Die Hard", u nás jako "Smrtonosná past". Hlavní roli, policistu Johna McClanea, si střihl Bruce Willis a v podstatě je celý film jen o boji s teroristy. John se jednoho dne vypraví navštívit svoji ženu do nedostavěné budovy firmy Nakatomi. Budovu ale obsadí teroristi a zajmou všechny lidi uvnitř. Kromě policisty Johna, který se tak musí sám vypořádávat se strachem a je doslova donucen zabíjet, aby sám přežil a hlavně zachránil svoji ženu a rukojmí. A přesně v té poslední větě vidí Rosenberg spojitost s Larou Croft v novém pokračování. Dokonce to byl on sám, kdo Laru k tomuto filmu přirovnal.

Rosenberg zdůraznil, že se snaží Laru více přiblížit samotnému hráči, než tomu bylo v předchozích dílech. Lara, stejně jako John, někam putuje a stejně jako on (když se situace zvrtne) je vystavena strachu a donucena zabíjet. Jinak sama zemře. Poprvé zabije jelena a poprvé zabije člověka. Dle Rosenberga tak hráč pozná osobnost hrdiny, jeho či její motivace, a když se pak rozjede akce, je to osobnější i pro samotného hráče.

"Chceme vás k Laře přivést blíž, aby to bylo osobní. Ve hře jsou momenty, které jsou opravdu emocionální. Když tuhle hru předvádím, tak lidé z prezentace odcházeli se slzami v očích a během hraní ztratili dech. V celkovém měřítku se jedná o malé momenty, ale ve hře jsou situace, kdy je Lara například hladová a musí si ulovit svého prvního jelena. Zastřelí ho, přijde k němu a vy vidíte ten její výraz ve tváři. Pochopíte to a vidíte ty emoce, víte, co jí prochází hlavou. A právě proto, že cítíte její emoce, působí i takováto scéna jako velká věc,” řekl v rozhovoru pro Giant Bomb Ron Rosenberg, výkonný producent hry.

Vývojáři se tak snaží, pomocí emocí, navodit pořádně hutnou atmosféru. Kde každé zabití, ať už je to zvíře či člověk, vás nenechá chladným, či chladnou, stejně jako naší hrdinku. No, uvidíme jak moc se jim to povede. Já osobně bych byl raději za pořádný příběh, se spletitou zápletkou a třeba i s několika alternativními konci (kvůli znovuhratelnosti, která právě a hlavně v posledních dílech pokulhávala). A ty emoce..? Ty už, páni vývojáři, s klidem nechte na hráčích.

Zajímalo by mě, jak by se na onu ukázku hry díval třeba nějaký myslivec (ano, to byla ironie, Sheldone). No, ale to už jsme se prokousali na konec druhé jednohubky a můžeme se těšit na další, která jistojistě časem ze stolu vývojářů odpadne.

Sdílet: