Dojmy z hraní dema

Přinášíme Vám dojmy čtyř hráčů, kteří byli na prezentaci nového dílu Shadow Of The Tomb Raidera na herní výstavě E3. Jedná se o zajímavé čtení a obzvláště hráč 3 popsal perfektně, co hrál a co viděl. Přejeme příjemné čtení.

Hráč 1

1) Šplhání vypadá rychlejší. Působí zkušeněji.

2) Zvuky pistole zní mnohem realističtěji. Nejsem si jist, jestli to bylo díky dobrým sluchátkám, ale znělo to lépe, než v ROTTR.

3) Plavání bylo skvělé. Nebylo lehké plavat před sebe a do různých směrů, což je dobře, protože i plavání v reálném životě je daleko komplikovanější, než chůze.

4) Zbožňuji ten klaustrofobický pocit ve vodě. Opravdu jsem se bál, že se někde zaseknu.

5) Efekt mokrosti nebyl vůbec viditelný. Nepřišlo mi, že by měla mokré oblečení. Neviděl jsem ani kapku vody, která by jí stékala po kůži, či mokré vlasy.

6) Hádanky vcelku ušly. Nebyly příliš těžké (to aby to zvládali i noví hráči), ale aspoň nebylo hned zřejmé, co dělat. Nebyly tak lineární, což je fajn.

7) Opravdu mi tam chybí ve vzduchu nějaké prachové částečky, obzvláště když tam máme ty skvělé efekty a paprsky světel. Když pak Lara ulomí kousek kamene, tak by tam prostě měly být ve vzduchu. Sice vidíme nějakou mlhu, ale opravdu by to bylo lepší s kousky prachu.

8) Ve stealth částech se vojáci vždycky dívali na druhou stranu, než jsem byl já, takže působili jak idioti. Nemyslím si, že jsem měl obtížnost na easy, protože přímý souboj byl docela těžký.

9) Moc se mi líbilo sledovat Lařiny pocity. Její přesvědčení, její vinu, když našla Jonaha. Je to opravdu hezky udělané.

 

Hráč 2

1) Překrásné prostředí džungle, hezké detaily.

2) Chytré hádanky. Sice ne příliš náročné, ale jsou docela zajímavou výzvou.

3) Vylepšené stealth skills. Lara se stává jedním s džunglí. Hráč má teď daleko více možností, jak odstranit nepřítele, když je ve stealth módu.

4) Model Lary v Shadow of the Tomb Raider vypadá nejsilněji v celé trilogii. Stejně jako její bojové schopnosti je teď Lara rychlejší a agresivnější, když čelí nepřátelům.

5) Nová schopnost plavání dělá hru mnohem zajímavější. Lara má možnost prozkoumávat prostředí pod vodou, které je sice hezké, ale zároveň nebezpečné.

6) Je to plné akčních prvků během hraní, což nutí hráče být neustále ve střehu.

shadow

Hráč 3

Ačkoliv už jsem hrál demoverzi předtím na eventu v Lodnýně, bylo skvělé zahrát si hru znovu a vidět věci, kterých jsem si tehdy nevšiml. Plavání je pro mě stále top (jsem rád, že je zpátky). Obličejové výrazy jsou udělány tak moc do detailu, že úplně cítíte emoce v cutscénách. Pořád jsem bojoval se systémem soubojů, ale to, že si můžete nastavit jejich obtížnost a obtížnost hádanek, je pro mě skvělá herní možnost.

Po dohrání dema jsme měli za zavřenými dveřmi prezentaci různých prostředí, kdy Arne Oehme hrál a Jill Murray mluvila o příběhu, různých prvcích a popisovala, co vidíme.

První lokaci, kterou jsme viděli, bylo Paititi, které bylo absolutně neuvěřitelné a plné nejtitěrnějších detailů, které vytvořily neskutečný dojem. Místní lidé v lokaci mluví májštinou a máte u toho titulky, ale pokud chcete, můžete si u nich nastavit vlastní jazyk. Vidíte, jak tam ti lidé pracují, jak si děti hrají apod. Zároveň od nich můžete dostat vedlejší úkoly, pokud tedy za nimi půjdete a promluvíte si s nimi. Je to obrovský otevřený prostor, kde přebíráte kontrolu. Nemůžu se dočkat, až si to sám prozkoumám. Způsob, jakým o tom Jill mluvila, dokazuje, jak moc se vývojářský tým zaměřoval na historii.

Viděli jsme nové možnosti jako je obchodování. Můžete si koupit nebo vylepšit oděv použitím zlata jako platební měny, nicméně se to děje stále v kempech/checkpointech, ve kterých si Lařiny oděvy můžete měnit.

Viděli jsme výzvy jak v hrobkách, tak v kryptách a byl nám vysvětlen jejich rozdíl. Hrobky jsou velice dobře ukryté a je snadné se v nich dovolat nebezpečí, zatímco krypty se vás aktivně nesnaží zabít. Hrobka, kterou jsme měli možnost vidět, vypadala jako obrovský komplex s klasickými hádankami.

Potápění je zpátky!!! A je úžasné!!!

V novém demu jsme měli možnost vidět podvodní plavání a můžete se těšit jak na podvodní pasti, úhoře, ale i piraně! Nebyl tam žádný dýchací ukazatel s tím, jak Laře dochází dech, ale to že Laře dochází vzduch, poznáte.

Další prezentace nás zavedla do lokace džungle. V této části se Lara oddělila od Jonaha a její arzenál byl očesán jen na to nejzákladnější – tedy nůž a její klasický luk. Tím se dostáváme ke klasické kamufláži, využívání plížících se taktik jako vaší výhody a umělému zaměřování.

Bláto je možnost kamuflování, nikoliv povinnost.

Viděli jsme několik různých možností útoků od skoků na nepřátele s nožem v ruce po používání otrávených šípů, které způsobí halucinace a nepřátelé začnou střílet své kolegy. Je tam taky animace, kde pověsíte nepřátele na větve stromů, nebo nožem ve zpomaleném záběru zabijete několik nepřátel.

Konec dema byl skvělým kouskem, kde jde naštvaná Lara a řve “Jdu si pro tebe”. Opravdu věříte hněvu v jejím hlase. Lara prolézá jakousi rafinerii, která celá hoří a vybuchuje a pak se objeví cutscéna, ve které spadne do vody a vybaví si několik vzpomínek.  Pak vidíte, jak otevře oči, přijde k sobě a už jen vidíte siluetu v plamenech povstávající z vody (scéna z traileru).

Vidíme scénu, kde jde pomalu k nepříteli s mačetou v ruce. Vidíme, jak si muž snaží přitáhnout zbraň, jenže Lara mu sešlápne ruku a než Lara dokončí poslední úder, obrazovka zčerná. Tahle poslední scéna mě absolutně dostala a musím říct, že chci víc téhle Lary. Jsem tak rád, že budoucnost se drží ve stínu (in The Shadow).

 

Hráč 4

1) Nádherná grafika se svěžími barvami.

2) Hlubší levely s autentickým jazykem původních obyvatel.

3) Rozsáhlá prostředí k prozkoumávání, ve kterých je snadné se ztratit.

4) Více interakce mezi postavami.

5) Smrtelné výzvy hrobek s velmi temným prostředím.

6) Realistický herní zážitek, který je nejlepší z celé rebootované série.

7) Obtížnost levelů vás může převést až do zážitku reality, protože je hráči dovoleno zrušit si nápovědy.

 

Sdílet: