Rhianna Pratchett, autorka nejnovějších příběhů Tomb Raider, poskytuje v rozhovoru pro časopis Game Informer nahlédnutí na nový osud Lary Croft a propojení příběhu s událostmi z TR9 a nového komiksu. Rhianna se krom příběhu Tomb Raider (2013) podílela i na dalších úspěšných hrách, jako například Mirror's Edge či Heavenly Sword.
Čím Vás nadchla nová hra a cesta za nesmrtelností?
Ať se jedná o Svatý Grál, Strom života či jídlo 5x denně, věčný život je jednou z lidských nekončících otázek. Prozkoumat, co všechno to obnáší - ať již klady, či zápory, je pro mne jako spisovatele velmi zajímavé. Ale nejvíce mne nadchla možnost pomoci Laře na dalším úseku její cesty. Zažila věci, o kterých nevěřila, že jsou možné - ať již dobré, či špatné - a to otřáslo jejími předsudky ohledně toho, kým si myslela, že je. Zároveň viděla věci, kterým ne úplně věří, a snaží se tak najít vysvětlení jak pro sebe, tak pro širší veřejnost. Má toho před sebou ještě spousty.
Mění se původní příběh hodně během vývoje hry?
Ano, neustále. Psaní je přepisování a nikde to není tolik patrné, jako ve hrách. Neustále musíte upravovat a přepisovat. Strávili jsme spoustu času vytvářením stavu Lařiny mysli na začátku hry, a jak do toho ostatní postavy zapadají v průběhu příběhu. Také jsme chtěli změnšit počet postav a cítili jsme, že v minulém díle bylo postav až moc, a neměli tak prostor pro vlastní rozvoj. Myslím, že bezpečně mohu říci, že druhý krok v Lařině příběhu byl mnohem větší výzvou, než ten první.
Kdo sponzoruje Lařiny expedice? Je stále hodně bohatá?
Expedici v Yamatai sponzoroval Samantin strýček, nikoliv Lara. Nová expedice je významně sponzorovaná Lařinými úsporami (měla několik zaměstnání, zmíněných jak ve hře, tak v komiksech). Lařin postoj k rodinnému dědictví se po událostech na Yamatai změnil.
Možná jsme si nevšimli nějakého zápisku v deníku v prvním díle. Jak to vypadá s Lařinou matkou?
Tohle nyní nebudu diskutovat.
Lařiny komentáře v poslední hře hráčům neustále připomínaly, co se stalo a co je Lařiným cílem. Myslíte si, že hry postrádají jemnější vyprávění, které známe z jiných médií, protože se chtějí ujistit, že hráč ví, co je jeho úkolem?
Lara mluví sama pro sebe celkem hodně, ale to je spíš její vlastní výstřednost. Myslím si, že je to spíše tím, že je jedináček. Ale některé principy herního vyprávění jsou trochu nerealistické a ... herní. Například výkřiky - krátké dialogové texty, které nepřátelé chrlí během souboje. Protože který rozumný člověk by svoje úmysly říkal při boji nahlas? Ale osobně si myslím, že jako hráči jsme si na tento styl zvykli a moc o tom nepřemýšlíme. Stejně tak jsem si v posledních pěti letech všimla trendu, že hráč by se během hraní neměl ani jednou cítit ztracený nebo frustrovaný. Já jsem ze staré školy, být ztracená a cítit frustraci je část zábavy.
V prvním traileru jsme viděli, že na tom Lara nebyla psychicky nejlépe. Jak výrazný bude její boj s posttraumatickou stresovou poruchou napříč příběhem?
Je to část její cesty, ale ne hlavní téma. Myslím, že se jen snaží rozmotat Gordický uzel, který se stal z jejího života. Snaží se smířit s tím, co viděla a zažila, s tím, kým si myslela, že je, a kým se může stát. Lara si myslela, že cesta před ní je přímá, ale místo toho z ní byla násilně shozena. Následkem toho se dívá do své minulosti pro odpovědi a vedení, a zároveň vše vidí v novém světle.
Silné ženské vedoucí role jsou ve videohrách spíše raritou. Myslíte si, že jsou lidé nesví dát do hlavní role ženu? Crystal Dynamics museli téměř bojovat, aby Lara nebyla pouze ženskou sexuální karikaturou.
Osobně nemám žádné problémy s tím, když je ženská postava sexy. V minulosti však byl sexy vzhled použit jako jediná vlastnost postavy. Také definice toho, co je sexy, byla příliš úzká a sexualizovaná. V této oblasti potřebujeme více rozličnosti, vytvořit postavy, které jsou sexy, protože jsou chytré, vtipné, ohleduplné, loajální a chybující, a ne se zaměřit jen na jejich vzhled. Podle mě je Lara sexy. Je krásná, dravá, empatická, odhodlaná a chytrá - což byla i předtím. Ale teď není sexualizovaná. Myslím, že toto rozhodnutí nám pomohlo získat nové příznivce.