Dojmy z dema Rise of the Tomb Raider - constantine

 

Crystal Dynamics vyslali svou community managerku, Meagan Marie, aby prezentovala nově připravovanou hru Rise of the Tomb Raider po celém světě. Tak se stalo, že ve dnech 13. a 14. září se Meagan zdržovala i v Praze a my byli u toho!

Na začátku nám Meagan shrnula nejdůležitější fakta o hře, ale vše bylo pojato velmi neformálně a přátelsky. Líbí se mi, že dohrání celé hry na 100% zabralo Meagan 35 hodin času. Na druhou stranu si ale říkám, že třeba v Tomb Raider 2013 strávil člověk spoustu času hledáním kešek, které byly prakticky neviditelné, takže to herní dobu dost natáhlo… Ale nevadí, jdeme dál.

Po úvodu zapínáme demo ze Sýrie s názvem Prophet’s Tomb a Xboxového ovladače se chopí Willy, který celým levelem projde. Bohužel rovnou musím začít mínusy, a to je úvodní video. Ano, grafika krásná, ale ten děj... Toto se mi nelíbilo už na předchozím díle, a to že se Laře děje tolik nepředvídatelných věcí. OK, jede džípem, OK, vybourají se. Ale musí vážně sklouznout po srázu a na poslední chvilku se zachytit cepínem okraje, aby nespadla? Ty katastrofy mi přijdou až moc překombinované a za vlasy přitažené, což je jedna z hlavních věcí, která se mi na předchozím dílu nelíbila.

Ale úvodní video už končí a začíná hra. Grafika je opravdu nádherná (i když Meagan tvrdí, že na projektoru jsou barvy trochu moc světlé). Prostředí velmi pěkně zpravované, na první pohled opravdu pastva pro oči J

Dostáváme se dál a přichází první překážky, skoky, pasti. Říkám si, kolikrát bych asi tak spadl z té římsy, ale Willymu se podaří projít celý level bez jediné smrti. Pasti jsou zjednodušené tím, že se vám u nich zpomalí čas, a máte tak více prostoru správně zareagovat. Trochu škoda, ale z herního hlediska to chápu.

Celkově na mě hra Rise of the Tomb Raider působí jako naboostovaná a velmi vylepšená verze Tomb Raider 2013. Máme zde spoustu nových možností (plavání, lezení na stromy, možnost stealth akce), velmi vylepšený craft systém (spousta vylepšení zbraní, oblečení, možnost výroby zápalných / jedovatých šípů za pochodu, ne jen v kempu), vylepšený a zajímavější bojový systém. Prozkoumáváním předmětů se Lara učí cizí jazyky, díky čemuž pak bude moct číst různé nápisy, které jí například odhalí, kde by se mohl ukrývat vzácný artefakt. Toto pro mne bylo jedno z nejlepších a nejzajímavějších odhalení, rozhodně jsem podobnou funkci nečekal a v žádné jiné hře zatím neviděl. Hádanek a hrobek přibylo a celkově to působí tak, že autoři opravdu vyslyšeli prosby a stížnosti fanoušků a rozhodli se posunout nový TR tím správným směrem.

Lara už není tak ufňukaná a stává se z ní sebevědomá žena, na její další vývoj jsem rozhodně zvědavý. Na hru se celkově hodně těším, vypadá velmi zajímavě. Jediné, co pro mne kazí dojem, je ta zmíněná přemíra akčnosti a fakt, že kdykoliv projdete kolem interaktivních předmětů, tak vám zasvítí ikonka, že můžete provést interakci. Kdyby tyto ikonky šly vypnout (což momentálně není ani potvrzené, ani vyvrácené), tak bych byl spokojený. Na druhou stranu ale chápu, že v dnešní době musí herní děj ubíhat a pokud se člověk zasekne a musí řešit složitou hádanku, tak raději skončí a zahraje si něco jiného. Je to velká škoda a pro nás skalní fanoušky starých TR nepochopitelné, ale doba se mění a herní průmysl se musí přizpůsobit, protože hlavním cílem každého titulu jsou především tržby.

PS: Ano, ptal jsem se na dabing. Ne, nemučili Camillu, aby její křik zněl věrohodně.