Zahrajte si - prosinec 2016

Abyste si trochu zkrátili čekání na příští Tomb Raider hru (nebo alespoň Back to Basics), rozhodli jsme se vám doporučit pár amatérských levelů, které rozhodně stojí zato si zahrát - a pokud dá čas a energie, dočkáte se podobných doporučení každý měsíc. Tentokrát jsme pro vás vybrali jeden s tématikou Vánoc, jednu sadu levelů z New Orleans (a s piráty!) a nakonec tu máme velmi zajímavý experiment, který ukazuje, co vše se nyní dá v editoru zvládnout.

LB Advent Calendar 2015 - Another Town
Autoři: Jesus C. Croft, LoreRaider, masha, Mr XY, Sponge, tombraiderxii
Hodnocení na trle.net: 9.06/10
Více informací a odkaz na stažení ZDE

V případě tohoto levelu se nejedná o dílo jednoho autora, ale o kolektivní práci lidí, kteří stojí za Laraslevelbase adventním kalendářem. Odehrává se v blíže neurčeném středoevropském městě. Je vidět, že si s ním autoři skutečně vyhráli - mimo jiné se můžete těšit na nové animace (otevírání dvojitého okna tak, že Lara první pohne se zástrčkou, zasněžené stromy kývající se ve větru...), obrovské lokace, ze kterých dýchá jak zima, tak slavnostní duch, a skvěle vybranou hudbu. Jediné, co je občas v hodnocení levelu vytýkáno, je přílišné vracení se a tím natáhnutá herní doba. Pokud si chcete především vychutnat atmosféru, je lepší mít při ruce návod.

TR4 Gold - Fading Light
Autor: Cowboy
Hodnocení na trle.net: 9.67/10
Více informací a odkaz na stažení ZDE

Ač se jedná o sadu levelů vydanou už v roce 2008, neubírá jí to na kvalitě ani hratelnosti. Příběh se točí ohledně postavy Davy Jonese, Bermudského trojúhelníku a vúdú, to vše spojené do příjemné dějové linky, která Laru zavede do New Orleans. Na této hře je v recenzích vyzdvihován především příběh (a za sebe musím zmínit práci se scénickými kamerami a animacemi, které posouvají příběh a odhalují nové lokace), duch klasických Tomb Raiderů a atmosféričnost, které nahrává i výborně vybraná hudba. Co se týče lokací, zavítáte do nočního New Orleans, na místní hřbitov, bažiny v Louisianě, ve kterých naleznete i potopené panství, přístav a pláž na Jamaice a nakonec se dostanete i na Létajícího Holanďana, loď Davy Jonese. Za zmínku stojí i bonusový level, který se otevře po sesbírání tří předmětů.

The Wolf Pack - Part 1
Autor: JesseG
Hodnocení na trle.net: 9.40/10
Více informací a odkaz na stažení ZDE

V prvé řadě upozorňuji, že rozhodně nejde o klasický Tomb Raider, takže pokud hledáte další Lařino dobrodružství, ruce pryč. Hlavní roli zde hraje mladý vlk/člověk/humanoid (lépe těžko popsat, jak vidíte na screenshotu), který se ocitá na Marsu v době, kdy je již kolonizován lidmi. Ač jsou velmi odlišné, prostředí a hlavní postava nejsou až tak důležité - level totiž doporučuji především kvůli řadě inovací, které přináší. Především je ve hře upravena gravitace, takže vaše skoky povedou poněkud výš, než jste zvyklí. Osobně jsem narážela do stropu a zdí častěji, než mi bylo příjemné, ale rozhodně mě to donutilo se více snažit a nespoléhat se na zažité ovládání z Tomb Raider 4. Dále se dočkáte možnosti přetáhnout nepřítele páčidlem, zprávy, které se postupně objevují na telefonu ve vašem inventáři a mnoho dalšího. Pokud vás zajímá, čeho lze v současnosti dosáhnout s editorem, The Wolf Pack vám to s přehledem ukáže.

A to je pro tento měsíc vše. Budeme rádi, pokud nám do komentářů napíšete, jestli jste nějaký z levelů odehráli a pokud ano, tak jak se vám líbil.