TR3OD: Escape from Paris od AgentXP

Remaky (nebo spíš v tomto případě demaky?) jsou krásné. Máloco zahřeje fanouškovské srdce tolik, jako projekt, ve kterém narazíte na známá a milovaná místa, ale přesto je v nich něco nového. A přesně to se AgentXP podařilo v této krásné sérii levelů.

 

Angel of Darkness, ale o tři díly méně

Jak je již zřejmé ze jména, v této sérii levelů je použitý engine z Tomb Raider 3. Zapomeňte tedy na ručkování kolem rohů nebo lana, tato Lara se horko těžko naučila sprintovat a skrčit se. Původně jsem byla skeptická k tomu, jak půjde prostředí Paříže z Angel of Darkness převést do TR3, ale světe div se - vlastně velmi obstojně. Prostředí byla uzpůsobena tak, aby si byla co nejvíc podobná, ale aby zároveň umožnila prozkoumávání s Lařiným omezeným setem pohybů. Na levelové scéně, která byla určitou dobu přehlcena novými (a bohužel často nedoladěnými) pohyby je tohle závan svěžího vzduchu.

 

Známé, přesto nové

Co se Laře stalo v Angel od Darkness, to určitě všichni víme. VonCroy žádá Laru o pomoc, Lara odmítá, VonCroy je zavražděn a Lara má v paměti obrovskou díru. To se zde nemění, naši hrdinku začínáme ovládat přesně v ten samý moment, jako v AoD - v pařížských uličkách. Velmi oceňuji, že byly zakomponovány i doplňkové oblasti v prvním levelu, které AoDoví pamětníci kdysi viděli jen jako nedodělanou tréninkovou lokaci. Učíme se s Larou plížit a nenápadně přehopsávat policisty pod pošmourným nočním nebem tedy o trochu déle, a vlastně i to mě na této sérii hodně chytlo. 

Lokace jsou skutečně věrné. Ať už jde o závod po střechách, špinavé pařížské ghetto či malebný hřbitov, atmosféra z Angel of Darkness na hráče vyloženě čiší. Nasvícení i textury jsou velmi věrné, modely postav jsou velmi blízko originálu (jen ta Lara je trojkovitá, ale my jí to odpustíme). A samozřejmě původní hudba, bez té by to nešlo.

Čeho se vlastně v této sérii levelů dočkáme? Překvapivě velké části Paříže, provede nás od zadních uliček až do momentu, kdy Lara konečně v zastavárně získá nějakou munici, no a také se přichomýtne k další vraždě, to tak bývá. Podíváme se tak mimo jiné do Café Metro, opuštěných bytů, na průmyslové střechy, do Bouchardova útočiště, a samozřejmě i do nechvalně známého klubu Le Serpent Rouge. Naše dobrodružství skončí momentem, kdy Lara utíká před explozí a Kurtis pobaveně přihlíží z druhé strany řeky.

Když už se bavíme o Lařině munici, co vlastně má slečna Croft k dispozici? Nic moc. Pokud si pamatujete Angel of Darkness, Lara ztratí svůj batůžek a je na útěku. Zbraně se dočkáme až po dlouhém skrývání se a zdrhání, i tak ale nebudeme mít vyhráno, protože náboje jsou omezené. Osobně mi stačily bohatě, pokud se vám stane, že vám dojdou, tak jste nejspíš zapomněli, že máte světlice, a stříleli jste pro osvětlení do stěn. Prošlé francouzské čokoládky se také válí na mnoha místech, takže se o Lařino zdraví moc bát nemusíte. Většina této série poskytuje jen mírnou výzvu, nečekejte, že si budete rvát vlasy. 

Přechody mezi levely jsou pěkné a plynulé, dějí se přesně tam, kde jsme na ně zvyklí. Dočkáme se také scének, i když ty na můj vkus byly trochu zdlouhavé. Samozřejmě, že původní příběh AoD i dabing zbožňuji, ale když se minutu koukám na strnulého Pierra a neméně strnulou Laru, raději si během toho udělám Duolingo. To byla jediná vada na kráse, která byla ale možná spíš způsobena mým spěchem, abych sérii dohrála včas na recenzi.

Zároveň musím přiznat, že zhruba polovinu hraní jsem strávila v klubu Le Serpent Rouge. Nenávidím ho. Je krásný, je barevný, hudba je stále stejně pařmenská, ale hala je vysoká a plná hopsání. Přidejte pak propadávající se plošinky a slečna Croft musí rychle během pádu nahrávat hru, protože kdo by to potom z té podlahy uklízel. A protože jsem se samozřejmě ztratila, celou vysokou halu jsem vyšplhala asi pětkrát.

 

Závěrem

Jak doporučit něco, co už jste vlastně v minulosti hráli? Vlastně velmi snadno. Protože - promiňte, pánové a dámy z Core Design - si konečně můžete zahrát alespoň část Angel of Darkness s přesným ovládáním, které má dobrou odezvu. Hra není přesná kopie, ale podařilo se jí vybalancovat známost prostředí a inovativní hratelnost, nebo alespoň rozšíření toho, co již z Angel of Darkness známe.

Tak na co ještě čekáte? Move along ma chère, you make ze place look crowded!

 

Sérii si můžete stáhnout ZDE.

Sdílet: