Autor: Trix
Stáhnout
Time Odyssey je ve dnešním světě amatérských levelů do Tomb Raideru příkladem toho, co se dá s programem TRLE dosáhnout, pokud jste skutečně špičkový tvůrce. Tato série momentálně sklízí hodnocení ne-li deset, tak vždy těsně pod ni. Už to samotné by mělo stačit, abychom se s tímto dílem lépe seznámili.
Příběh
Ten není nijak extra složitý a slouží jen k tomu, aby odůvodnil změny lokací, i tak však bohatě stačí. O co tedy jde? Když se Lara vracela z Thery, nalezla jakousi zvláštní kouli energie, kterou následně přivezla do Anglie a předala ji na pokusy svému známému, profesoru Wellsovi. Ten byl díky záhadnému zdroji energie schopný zkonstruovat stroj času. Lara ho měla otestovat tak, jenže nic nefungovalo tak, jak by mělo, a zavezlo Laru do místa nazvaného příhodně „Somewhere Sometime“ (Někde Někdy). Lara musí v tomto záhadném městě získat palivo pro pohon stroje času, aby se dostala do dalších lokací a konečně zpět.
Lokace
Protože jsou tak různorodé, že si zasluhují detailněji popsat, projdeme si je postupně. Pořadí posledních dvou lokací si můžete vybrat, takže je píši v pořadí, ve kterém jsem je prošla.
Někde, někdy…kde vlastně?
Somewhere Sometime je název, který level vystihuje více než dobře. Toto místo docela připomíná viktoriánský Londýn, nebo něco podobného. Ulice jsou tiché, až na občasný zvuk, jak kolem projíždí kůň s kočárem. Celá lokace je laděna do modra a vytváří tak nad městem záhadnou atmosféru. Nutno dodat, že k dispozici máte v základním adresáři mapu, která se šikne, protože ač jsou všechny ulice označené, v tom místě se prostě tak snadno orientovat nedá. Na nepřátele zde narazíte jen zřídka (lidé v oblecích) a spíše si užijete cestování po rozlehlé oblasti, od šplhání po balkonech, návštěvě palírny, po prolézání kanálů.
Muzeum umění
Bonusový level, do kterého vcházíte ze Somewhere Sometime. Je to vlastně muzeum věnované nejlepším amatérským levelům, jak se často přesvědčíte v galeriích. Bezproblémového kochání se exponáty si však moc neužijete – všude jsou stráže a ty vás nesmí vidět, jinak se vám cesta k hlavnímu předmětu v tomto levelu přímo nechutně zkomplikuje.
No-man’s-land
Další bonusový level, do kterého se dostanete ze Somewhere Sometime po sebrání všech secretů. Jeskyně, kde pomalu už ani gravitace neplatí, sbíráte krystaly a plavete ve vodě, která popírá veškeré logické zákonitosti, jelikož trčí do výšky bez sebemenší opory.
Stín Vesuvu
Konečně jste se dostali z neznámého místa a vydali se tam, kam jste plánovali jít – do Pompeií těsně předtím, než vybuchl Vesuv. To je jedno z míst, kde je ukrytá další koule energie, takže ji rychle seberte a zdrhněte, až se vám bude za strojem času prášit. No, kéž by to bylo tak jednoduché. Město je skutečně rozlehlé, musíte ho projít celé, abyste se k vaší ceně dostali – projdete lázně, koloseum (neuvěřitelně dobře vytvořené), několik vilek a když už seberete tu proklatou věc, stále nemáte klid. Přesně její sebrání totiž odstartuje výbuch Vesuvu. Věřte tomu, že běh po městě, zatímco se kolem vás vše hroutí, hoří a z nebe padají kousky lávy, to není dobrá relaxační aktivita. Nepřátele zde tvoří pár gladiátorů, lvů a podobně. Celkové vyznění levelu je obyčejné (ale neobyčejně pěkné) antické městečko uprostřed dne, a nutné dodat, že bez mapy se zde opět moc dobře orientovat nedá.
Dayport Sunset
Zde jsme se přesunuli do středověku, do města Dayport Sunset, kde za krátkou dobu povstanou rolníci a srovnají ho se zemí. Vaším úkolem je opět najít kouli energie a za tímto úkolem musíte projít dvě části města – zaprvé město samotné, zadruhé hrad. Těžko říct, které z nich je lépe zpracované – cimbuří, padací mosty, brána, rytíři na koních, se kterými bojujete za skladby O, Fortuna z Carminy Burany…zkrátka, této lokaci pomalu není co vytknout.
Hádanky
Opět, k těm není co vytknout. Ať už kupíte bedny v Somewhere Sometime, abyste se mohli dostat do jiné lokace, sháníte obětiny jednotlivým římským bohům nebo posouváte sochy rytířů, jsou vždy skvěle vymyšlené.
Nepřátelé
No…jak kteří. Zvířata svou funkci plní dobře, někteří lidé taky. Problém nastává pouze se strážci v Muzeu, protože ti někdy oplývají nadpřirozenými schopnostmi, že vás vidí i přes roh sloupu, nebo jsou naopak slepí, že si vás nevšimnou ani tehdy, když před nimi stojíte. Jinak jsou ale všichni nepřátelé dobře vybraní a co je hlavní, není jich moc – jsou tu jen pro podtrhnutí pestrosti levelů, ne aby se z lokací stala střelnice.
Hratelnost
Myslím, že té není opět co vytknout. Je pravda, že pro hráče, kteří mají rádi přímočařejší a lineární hru bez záseků tato série není. Budete bloudit po městě a proklínat každou budovu, že si ji nemůžete označit křížkem „Tady-už-to-je-prohledané“. Nicméně hratelnost je vyvážená, vše plyne příjemně, obtížnost je přiměřená a myslím, že se každý bude dobře bavit.
Závěrem
Jak jsem už psala výš, mohu tuto sérii doporučit každému hráči, který je ochotný trochu bloudit a prozkoumávat okolí. Krásné lokace, detailní objekty, dobře vybraná hudba a atraktivní historická prostředí. To vše vám může tato série nabídnout. A záleží už jen na vás, jestli tuto nabídku využijete.