Hashep Oasis - Gecko

Laře se opět podařilo ztroskotat s letadlem (a opět pád přežít), tentokrát uprostřed rozpálené pouště. Úkryt před neúprosným sluncem nalezne v nedaleké oáze. Co všechno její nové útočiště skrývá? 

Level Hashep Oasis od autora Gecko je postavený na Tomb Enginu. Ten oproti klasickému TRLE / NGLE nabízí mnohem víc možností customizace, což je v tomto levelu opravdu poznat. Celé prostředí i samotná Lara vypadá graficky jinak, než jsme u Tomb Raider levelů zvyklí. Osobně se mi tenhle styl hodně líbí a k Tomb Raideru mi i sedí - působí to jakoby komiksově. Pojďme se ale podívat na level samotný.

Hned po úvodní cutscéně pádu letadla se s Larou ocitáme vedle hořících trosek. Po chvilce prozkoukání zjistíme, že ostré slunce a rozpálený písek Laru zraňují. Je tedy nutné držet se stále ve stínu. Jednou z prvních novinek však je, že level neobsahuje žádné lékárničky - Lařino zdraví se totiž začne samo obnovovat, pokud jí delší dobu nic nepůsobí nová zranění. Prvních pár minut hraní to tedy vypadá tak, že přebíháte mezi dunami ze stínu do stínu, kde se na pár vteřin zastavíte, aby se doplnilo zdraví. Nečekaná, avšak zajímavá herní mechanika. Zároveň jak Laře ubývá život, tak se obraz mění postupně na černobílý. Čím víc je Lara zraněná, tím méně barev obraz obsahuje. 

 

Dinosauři, kam se podíváš

Po přerušovaném běhu se dostáváme k samotné oáze, za jejímiž vodopády se skrývá velké tajemství. První indicii nám dají nástěnné malby a obří kostra dinosaura. Po dalším prozkoumání narazíme i na dinosaury živé. Krom nich v levelu potkáme i několik netopýrů, se kterými se Lara vypořádá o poznání rychleji. 

Ale zpátky k dinosaurům. Celý level se točí kolem nich. Nástěnné malby, secrety v podobě dinosauřích sošek (po jejich sebrání se dozvíte reálná data o daném dinosaurovi!), či bojová aréna s obřím dinosaurem. Ale dinosauři nejsou jen nepřátelé! Mláďata jsou velmi přítulná a chvilku vás budou následovat. Jiného dinosaura zas použijete k rozluštění jedné hádanky a pokračování v levelu dál. Při souboji s bossem můžete využít vybavení arény, a při správném načasování ho pak porazíte mnohem snadněji. 

 

Prostředí a atmosféra

V levelu prozkoumáte několik prostředí - přes duny písku se dostanete do oázy, následně přes zatopené jeskyně dojdete a doplavete k ruinám, ve kterých se skrývá i obří bojová aréna a jakýsi chrám zasvěcený dinosaurům. Lara se během prozkoumávání dozvídá, že místní lidé žili s dinosaury v harmonii. Prostředí je tedy opravdu rozmanité a krásné.

Celou atmosféru pak podtrhuje bravurní hudba od Deana Kopriho, který ke hře složil celý soundtrack. Doufám že jako fanoušci Tomb Raidera víte, kdo je Dean Kopri. Jestli ne, tak honem na jeho YouTube

 

Hádanky

Hádanek v levelu není moc, ani nejsou nijak složité. Zato jsou velmi inovativní! V jedné využijete živého dinosaura, v jiné musíte správně nasměrovat paprsek světla přes zrcadla. Často se uprostřed řešení delších hádanek stane, že si během cesty otevřete cestu zpět, takže se nemusíte složitě vracet, ale máte zkratku. Ke konci levelu na vás čekají různé jezdící plošinky, které jsou v amatérských levelech také dost unikátní.  

 

Celkové hodnocení

Level je opravdu nádherný a smekám před autorem (který má mimo jiné na svém kontě i The Tower Bridge Experience). Musel vytvořit všechny objekty, nepřátele, textury, využít nový grafický styl a naprogramovat nové funkcionality. K tomu skvělá hudba od Deana Kopriho a povedený dabing Lary. 

Vizuálně je level opravdu skvost. Hratelně je také skvělý, není příliš dlouhý (zabral mi dvě hodiny a nalezl jsem 4 secrety z pěti), a není náročný (během hraní jsem neměl žádńý zásek). Nepřátel není mnoho a nejsou extrémně silní. 

Konec levelu je trochu antiklimatický, ale moje celkové hodnocení to určitě nekazí. 

Za sebe rozhodně doporučuji, i pro věrné hráče amatérských levelů je to opravdu povedený zážitek. 

A jako vždy přikládám pod galerií i záznam ze streamu, kdy jsem tento level hrál.

 

Level stahujte z webu TRCustoms

 

Sdílet: