Tento level jste mohli zaznamenat už minulý týden na našem Facebooku, kdy vám ho constantine doporučoval. Na mě to doporučení zabralo až tak moc, že jsem se level rozhodla odehrát. Tomb Raider II miluji, těžební plošina mě překvapivě bavila a když jde o záchranu delfína, ani armáda mafiánů mě nezastaví. Nebo alespoň slečnu Croft.
Lecjaká archeoložka by si myslela, že stačí odstřelit šéfa italské mafie, když se z něj stane zlatý drak, a pak postřílet zbytek jeho lidí při neúspěšném pokusu o vniknutí na její soukromý pozemek. Že by se pak ta organizace mohla třeba rozpadnout. Jenže Fiamma Nera má tuhý kořínek. A když jim Lara nedopřála vlastního draka, tak si alespoň ulovili bájného delfína, který má být klíčem k nalezení potopeného království. "Tak to teda ne!" řekla slečna Croft a vydala se na opevněnou těžební plošinu, kde zloduši delfína vězní.
V levelu se Lara prochází ve starém známém SOLA obleku, ale pozor! Tentokrát má ponožtičky. Žehnám autorovi, že Laru nenechal pobíhat bosýma nohama po rzi, ostrém kovu a různých chemikáliích. Kromě ponožek/botek se jinak dočkáme klasických předmětů a textur z Tomb Raider II s občasným přídavkem. Prostředí je krásné, nostalgické a dobře využité, nenajde se moc slepých míst, která jsou jen na okrasu. Pokud nějaké místo vidíme, pravděpodobně se na něj časem dostaneme.
Co se týče obtížnosti, naštěstí je zvládnutelná, i když se mi podařilo se na začátku dokonale zaseknout a musela jsem konzultovat s návodem. Hint: není okno jako okno, některá okna jdou rozstřelit, i když vypadají jako dvojčata nerozstřelitelných. Lékárniček potkáme dostatek, nábojů a zbraní také. Až na zásek s oknem jsem level dohrála za solidní čas, bez velkých záseků i bolestí. To neznamená, že se místy nezapotíte - finální souboj není procházka růžovým sadem, sama sebe jsem plácala po zádech, že jsem si schovala většinu nábojů právě na něj. Pasti se nějaké taky najdou, ať už jde o posuvné háky nebo podvodní větráky.
Tento level je docela krátký, ale rozhodně stojí za zahrání. Je to jako návrat do Tomb Raideru dvojky - nejen grafikou a enginem, ale také tempem hry, rozmístěním nepřátel a prostředí. I když jsem dvojku dohrála nedávno, tento level mě opět láká se k ní vrátit. A pokud tohle není jedno z největších doporučení, tak už nevím, jak vás přesvědčit, abyste se vydali zachránit zajatého delfína a alespoň na chvíli se přesunuli zpět do roku 1997.
Level si můžete stáhnout ZDE.