Jak už jistě víte, ač začal prosinec, má a Ari post-halloweenská depka pokračuje a tak je nutné s ní něco udělat. Pokračovali jsme dále v hledání děsivých a záhadných levelů a po dlouhém pátrání jsme objevili to nejděsivější, co nás kdy mohlo potkat. Level, který začíná u Winstonova pohřbu. Kdo nám teď bude nosit čaj a koho budeme zavírat do lednice? Teda ehm… chci říct, přišli jsme o věrného přítele, který nás doprovázel od roku 1997. A do lednice bychom ho nikdy nezavřeli. Maximálně omylem. (Uf, snad na to skočili.) Myslíte si ale, že to nejděsivější je ztráta Winstona? Tak to jste ještě nehráli Shattered Ties od Dreamfalla.
Ale všechno hezky od začátku. Jak již bylo řečeno, Winston zemřel a Lara se s ním naposledy loučí u jeho hrobu. U toho hraje podbízivá hudba ze Sillent Hillu, zatímco smuteční místo obestírá nekonečná mlha. Lara vychází přímo do centra Winstonova domovského města a snaží se kontaktovat jeho rodinu. Něco tam však nehraje. Kontaktovat je bude těžší, než si myslela a tak, jak se říká. Když nejde rodina k hrobu a Laře, musí Lara k rodině. Hrob samozřejmě zůstane tam, kde je. Cestou tak Lara naráží na další podivné postavy (zdravím Ellen Pompeo a Jill Heaton), aby se přes les dostala k sídlu Jeevesů. Jak tušila, něco bylo opravdu velmi v nepořádku. (Mimochodem věděli jste, že Winstonova rodina je docela bohatá?) Dům je prázdný. Jen zbytky deníků nám odhalují mrazivé tajemství. Lara tedy dále prochází sídlem a naráží (ano naráží doslova do všeho) na další střípky toho, co se zde muselo stát.
Dodneška a to už je to necelý týden od hraní tohoto levelu, vlastně nevím, jak se ke hře postavit. V některých ohledech je ten level vlastně úplně dokonalý. Originalita hádanek, skvěle načasované překvapivé a děsivé momenty, dobře vybraný outfit naší hrdinky, dobře řešené hádanky, hudba a celková atmosféra. Jenže pak je tady to velké ALE…
Autor umí a neumí pracovat s prostředím. Spousta lokací je doslova zbytečných. Třeba počáteční město. Zbytečné dlouhé ulice. Obrovská prostranství v domě. Stovky chodeb. Všude tisíce poházených a nastrčených předmětů, o které se Lara a její motorka (ano projedeme se zde i na motorce) zasekává a geometrie, která samotné hratelnosti příliš nepomáhá. Je to obrovská škoda, protože přesně tyhle věci způsobují, že si chcete při hraní vyrvat z hlavy vlasy a třísknout klávesnicí o monitor. A jestli to byl záměr autora, tak mu gratuluji, protože byl naplněn dokonale. Možná jde jen o to, aby vás všechny ty děsivé monstra měly větší šanci dohnat. Já opravdu nevím. Nicméně zároveň to má za následek, že hra je přetížená a tak vám naskakují zbytečné bugy.
Level jsme s Ari zatím nedohráli, ale podivný masochismus ukrytý v nás samých nás nutí odhalit tajemství Winstonovy rodiny a ještě maličko prozkoumat zvrácenou genialitu autora Dreamfalla. Otázkou tedy zůstává: Proč je vlastně něco tak dokonalé a zároveň tak k naštvání? Třeba nalezneme odpověď společně v našem videu.
Update: Tak se musíme pochlubit, že jsme hru společně dohráli. Poslední momenty hry připomínaly opravdu původní trilogii Residenta Evila a kdo má tyhle hry rád, ať si Shattered Ties určitě zahraje. Poslední tři minuty hry byly na amatérské levely do Tomb Raidera opravdu velmi originální. Přetíženost hry se nicméně taky opět ukázala a pokud bychom se nepodívali do návodu, ani bychom na začátku hry nezjistili, že dveře, které se měly otevřít, se neotevřely a už bychom měli smůlu. Díky Bohům za každý save. Nechci příliš spoilerovat, takže koho zajímá, co se stalo s Winstonovou rodinou a nervy dvou hráčů, nechť mrkne na pokračování našeho hraní.
Level si můžete zahrát zde
Oblíbený moment z našeho hraní zde
1. část
2. část