Dnešní recenzovaný level není zcela úplně nový - jak sám autor shabaobab uvádí, jedná se o předělávku/pokračování/definitivní verzi jeho levelu pro Back to Basics 2015, Khalepa Ta Kala, k desetiletému výročí. Vydejme se tedy s Larou znovu do Řecka, do malebného Dolphin resortu poblíž Thessaloniki, abychom oslavili pravoslavné Velikonoce.

A nebo taky ne, přesněji řečeno - ještě ne. Tento level se totiž pyšní jedním z nejlepších seznámení s novými pohyby, jaké jsem kdy viděla. Máme Lařinu tělocvičnu, což není úplně unikát, ale možnosti a pohyby, které zde můžeme provádět, jsou prostě úžasné. Není tomu dávno, kdy se nové pohyby v amatérských levelech neobešly bez nemotornosti, nespolehlivosti a prapodivných klávesových kombinací. V Khalepa Ta Kala II ale mohu říct, že vše působí přirozeně a naprosto plynule. Jediné, s čím jsem občas bojovala, bylo skákání po kůlech, ale víte co? Pořád bylo spolehlivější, než si pamatuji z Egypta v Tomb Raider: Anniversary.


Poté, co se pokocháme vším v Lařině tělocvičně, se konečně můžeme přesunout do Dolphin resortu. Je neuvěřitelně malebný, přívětivý a hlavně živý. Po městečku se sem tam poflakují lidé, kteří nevěřícně zírají na Lařinu představu dovolené, meditují v lodičce, nebo třeba přemýšlí, kdo jim ukradl jejích džus. První se ale dozvíme, že můžeme prozkoumat městečko a hledat skrytá vajíčka pro turnaj v Tsougrisma (nebo spíš levitující mega vajíčka, ale dostat se k nim je fuška) nebo i prozkoumat nedaleké ruiny. Čeká nás tedy jak trocha relaxu, tak i klasické dobrodružství.
První část levelu, která se odehrává v resortu, vypadá sice velmi přívětivě, ale rozhodně se s vámi nemazlí. Vajíčka (dvacet! Kdo na to má čas?!) se občas skrývají za nehezkými časovkami a ani samotné městečko vám nedá nic zadarmo. Určitě využijete celý Lařin nový pohybový repertoár. Naštěstí se ale po vyškrábání do nové oblasti otevře cesta zpět, takže nemusíte absolvovat stejně krkolomnou akrobacii podruhé. Prostředí je nádherné s příjemnou hudbou a dobře využitými předměty, takže městečko vypadá skutečně zabydleně.
Zde bych ráda zmínila, že Lara může také sebrat ouzo a totálně se ožrat. Tento efekt je krásně doplněn roztahováním obrazovky větším, než když Laru uštkne had, zvukovými efekty a animací Lařina pádu na držtičku do písku. Také vám to ubere trochu života, ale pokud tento level budete hrát, prosím - vypijte tu lahev. Nebo tři. Nebudete litovat.

(Lara možná ano)
Po získání motorového člunu a několikanásobné sebevraždě při pokusu získat vajíčka nad vodními můstky se Lara konečně přesouvá ke svému živobytí - vykrádání hrobek. Tady se s námi hra už vůbec nemazlí, potkáváme nepřátele, pasti a hlavně velice zajímavé hádanky. Naprosto mě uchvátila hádanka, kde Lara musí zastavit ozubená kolečka v určitých částech mechanismu, aby se spustil - už to není klasické dones a zasaď, ale člověk musí alespoň trochu zapojit mozek. Krása!


K hratelnosti samotné bych chtěla říct, že ač jsem měla pár záseků, nebyly rozhodně autorovou chybou. Buď jsem něco přehlédla, nebo jsem si neuvědomila, že mám nový pohyb, kterým se na nějaké místo můžu dostat. Časovky nejsou jednoduché, ale rozhodně nejsou nemilosrdné, na pár pokusů by je měl dát každý. Jediná chyba, na kterou jsem narazila, bylo zkrácení cesty ke zlatému jablku, ke kterému mi dopomohly právě ty nové pohyby. Nejedná se o úplně zřejmou zkratku, ale když člověk dělá blbiny, občas se prostě o tu římsu výš vyšvihne.

V závěru levelu se dočkáme nádherných titulků s animací, jak si Lara užívá svou dovolenou po vykradení dalších zřícenin. A protože autor byl tak milý a nahrál animaci na svůj Youtube, můžete se na Lařiny taneční kreace podívat tady.
Khalepa Ta Kala II je nejlepším levelem, který jsem odehrála za dlouhou, předlouhou dobu. Krásně vypadá, dobře se hraje i ovládá. Má zajímavé hádanky a možnost způsobit Laře otravu alkoholem. A to se rozhodně vyplatí.Proto si ho rozhodně stáhněte ZDE.