Lara se z novinového článku dozvěděla o tajemné hrobce v srdci Egypta, která ukrývá obrovské množství zlata. Víc vědět nepotřebovala, a s nadšeným úsměvem se vypravila zpátky do Egypta.
Popisek levelu nám toho moc neříká... Ale co víc si přát? Tajemná hrobka, Egypt, poklad... Potřebujeme víc informací, abychom se vypravili vstříc novému dobrodružství s Larou?
Hned na úvod nás přivítá atmosféra jako vytržená z Tomb Raider 4. Textury, objekty, i healthbar sice vypadají moderněji, ale jinak level působí, jako by byl součástí čtvrtého Lařina dobrodružství. Pokud tedy máte rádi klasiku a chcete se vydat do Egypta, čtěte dál.
Zezačátku jsem si říkal, že je level docela jednoduchý, přímočarý. Neměl jsem žádné větší záseky, všechno plynulo krásně. Během hraní jsem obdivoval lokace, jejich nasvícení, a celkový klasický nádech.
Pak ale přišla časovka. Jedna velmi krutá časovka. Myslím, že jsem na ní strávil kolem dvaceti minut? Buď jsem levý já, nebo byla časovka opravdu náročná - posuďte sami :) Každopádně hned po časovce přišel další velký zásek, protože jsem nevěděl, jak dál. Jako by mé komentáře na jednoduchost levelu byly vyslyšeny a hra se rozhodla mne pořádně potrápit.
Co se hádanek a pastí týče, tak krom klasických pák a puzzlů tu máme pár unikátních věcí. První z nich je zrcadlo. Říkáte si "OK, to už bylo ve víc levelech." No jo, ale tady krom toho, že v odrazu zrcadla vidíte něco jiného, než ve skutečné místnosti, se kamera přesune za zrcadlo. Takže Lara blíž k vám je ta zrcadlová, otočená. To znamená, že stisknete šipku doleva, a Lara se otočí doprava. Trošku to zamotá hlavu. Nikde jsem podobný zrcadlový twist zatím neviděl, takže mne to mile překvapilo.
Dalším unikátem je pára, kterou můžete zapnout. Ta stoupá z podlahy a dokáže Laru nadzvednout, takže můžete doskočit dál, než samotným skokem. Podobné hádanky už sice byly v jiných levelech, ale hraní to aspoň trochu osvěží. Zároveň záleží na úhlu, jakým na páru naskočíte. Pokaždé vás totiž dokáže poponést jinak daleko či vysoko.
Pak tu jsou časovky. Ty jsou opravdu kruté a zvlášť u té první jsem se hodně zapotil.
Z nepřátel se můžete těšit na pár beduínů, sem tam nějakého škorpiona, a páreček obřích škorpionů. Poslední dvojicí bossů jsou Sethové, které ale porazíte celkem snadno. Zvlášť pokud sbíráte veškerou munici, kterou lze v levelu najít.
Párkrát se mi stalo, že jsem nevěděl jak dál, a myslel jsem si, že jsem na konci. Třeba když jsem našel zlatou sochu Lary v životní velikosti. Je tohle to zlato, pro které se Lara vydala? Proč ale level nekončí? Tak věřte, že dokud neuvidíte záverečné titulky, tak můžete hrát a prozkoumávat dál.
Hudba je použitá z klasiky, avšak velmi umně vybraná, takže skvěle podtrhuje atmosféru a situaci, v které se zrovna nacházíte.
Celkově hodnotím level kladně. Chtěl jsem klasické egyptské dobrodružství, a to jsem rozhodně dostal. Překvapilo mě, jak kvalitně je level zpracovaný, a jeho atmosféra mne opravdu uchvátila. Použití cutscén a hudby z klasiky jsou jen třešničkou na dortu.
Level můžete stáhnout z webu TRCustoms.
A pokud si level nehodláte zahrát a chcete vidět, jak jsem se při hraní trápil já, můžete si pustit záznam z mého streamu.