Lara's Mansion

 

Autor: Klona
Stáhnout

 

Dnes se podíváme na level, který je vytvořený pro výzvu 20x20. Jde tedy o level úsporný místem, ale herním časem, který mnoho rozlehlejších levelů strčí s přehledem do kapsy. Prezentuje nové možnosti, které do tvorby levelů uvádí TRNG. Je strašidelný, je frustrující a je v něm milion a jeden klíč – a vy je musíte všechny najít. Dámy a pánové, Klona: Lara’s Mansion.

 

Příběh

Lara Croft jednoho dne dostala dopis, že vyhrála v soutěži jisté panství. Velmi ji to překvapilo, protože se do žádné soutěže nepřihlásila. To ji ale ani v nejmenším nezastavilo, aby se do nového (nebo spíš hodně starého) panství zajela podívat a prozkoumala ho od sklepa až po půdu.

   

 

 

Lokace

Panství. Nic víc, nic míň. Staré, zatuchlé, plné brnění a prapodivného portrétu, který si s vámi ještě povídá. Atmosféru má tento level zvládnutou výborně, dům působí skutečně děsivě a starobyle. Objekty jsou vybrané dobře, stejně jako textury. A občas (nebudu říkat kde, abyste nepřišli o překvapení, ale určitě za to budete autora taky proklínat) vám bude připadat, že si z vás samotné panství dělá srandu.

 

Hádanky

Zde se dostáváme k úskalí tohoto levelu. Hádanky se totiž dají shrnout s pár výjimkami velmi snadno – klíče. Je jich deset, sto, tisíc, deset tisíc a milion a vy je musíte všechny sesbírat. Dveří je v tom panství ještě víc a často budete při pobíhání v temných chodbách nadávat na autorův sadismus, protože strkat jeden klíč do dvaceti zámků a modlit se, aby už konečně někam pasoval, to je prostě na vraždu. Problém ale je, že vás brzy hledání klíčů tak nějak chytne. Bude vás zajímat, co za každými dveřmi je, pořád si budete říkat „Ještě jeden klíč, najdu ještě jeden klíč a dám si pauzu“…zkrátka brzy pocítíte nutnost ten mizerný starý dům porazit a celý ho odemknout. Dům se ale hodlá bránit.

 

Nepřátelé

Jsou. A ne jen tak ledajací. Kromě brnění (jen jednoho) a knižních netopýrů jde především o duchy, kteří celým panstvím bloudí. Musíme si ujasnit jednu věc – Lara nemá zbraně. Zdraví se jí doplňuje automaticky, proto nemá žádné lékárničky. Ale duchové jsou neviditelní. Poznáte je jen podle tichých kroků a stínu na zemi. A motat se po spletité knihovně, zatímco víte, že za vámi jdou dva stíny a snaží se vás zabít, to dovede hodně drnkat na nervy.

   

 

Hratelnost

 Kdybych měla popsat hratelnost jedním slovem, bylo by to buď „klíč“ nebo „zásek“. A zásek proto, že nemůžete najít patřičný klíč. Pak klíč najdete, ale nevíte, kam ho dát, tak máte zásek. A tak to jede pořád dokola. Hratelnost je ovšem oživena několika zajímavými prvky – první jsou pasti – vražedné dveře, které touží jen po jednom; skřípnout vás do svého vražedného objetí a přirazit vás na stěnu. Druhá jsou občasné časovky nebo podvodní pasáže, i když jich moc není. Velmi příjemné zpestření jsou také nápisy, do které místnosti právě vstupujete. Ale nejlepší se všeho jsou všudypřítomné deníky předchozích obyvatel panství. To je skutečně originální a zajímavý prvek, který v každém levelu rozhodně nenajdete.

   

 

Závěrem

Doporučila bych Lara’s Mansion nebo ne? Po chvíli váhání bych vám řekla, že rozhodně stojí za vyzkoušení. Je frustrující, jak jsem psala již v úvodu. Je to klíčový a dveřní ráj, ovšem hráčovo peklo, protože těch klíčů je tam slušně řečeno mnoho a všechny se jmenují jen Dřevěný klíč, Stříbrný klíč a vyskytují se Xkrát za level. Budete bloudit a budete klít. Ale v moment, kdy vstoupíte do místnosti s duchy, kdy na vás promluví obraz nebo budete číst deníky dávno mrtvých obyvatel, vám bude připadat, že jde o odměnu za vaše klíčovité úsilí. Pokud vás jen tak neodradí hledání předmětů a cesty dál, Lara’s Mansion určitě zkuste. Jeho atmosféra za to rozhodně stojí.

Sdílet:
comments powered by Disqus