Burning Croft Manor (Demo)

 

Autor: Mateusz Froni
Stáhnout

 

Páni, řekne si hráč, jež spatří název tohoto levelu. Lařino hořící sídlo, to tady přece ještě nebylo, pokud však nepočítáme Tomb Raider: Underworld. Jak to ovšem může vypadat v designu původních her? Hráč, celý zvědavý, stáhne si onen level a těší se, až si ho spustí. Hra se tedy spustí, na pohled to vypadá hezky, alespoň ze začátku a ejhle. Něco je tu velmi špatně.

 

Příběh

Velmi prostý. Laru přepadne nějaké vojsko, či organizace (není to blíže specifikováno) a to přímo v jejím domě. Dům jí podpálí a naše hrdinka se tak musí dostat velmi rychle pryč. V cestě ji však kromě sutin jejího domu stojí též právě ona organizace. Zvládne to, či ne? To už je jen na hráči.

 

 

 

Lokace

Lokací, jak už název napovídá, je právě Lařin dům. Začínáte v chodbě (stejně jako v Tomb Raider: Underworldu), navštívíte Lařin pokoj, známou halu, kde vždy postával Winston u krbu, nebo také skrytou podzemní část tohoto velkého sídla.

 

Hádanky

Bohužel, ale hádanky jsou zde primitivní a velmi účelové. Mnohdy moc nedávají logiku, ovšem ta ani není potřeba, jelikož na vše hned přijdete a tak nemusíte vůbec nic zkoumat.

 

Nepřátelé

Těmi jsou vojáci výše zmíněné organizace a věřte, že si jich užijete opravdu hodně. Osobně mě přišlo, že to s nimi autor až přehnal. Nemám rád, když se obtížnost levelu zakládá na množství nepřátel a těch je zde opravdu požehnaně. Jediné štěstí je, že autor přibalil do Lařiny výbavy i dva samopaly. Krom vojáků však narazíte i na malé netopýry, kterých se zbavíte snadno a tak vám nebudou komplikovat život déle, než pár vteřin.

  

 

 

Hratelnost

Opět bohužel nemohu chválit, jelikož všude se válí trosky a geometrie levelu je poněkud nepraktická. Lara se tak neustále všude zasekává a to nejen o tyto věci, ale i o neviditelné zdi, na které hráč občas narazí. Dalším problémem jsou Lařiny pohyby. Nejsou totiž použity ty standardní z původních her, ale jsou nahrazeny novými. Na pohled vypadají sice pěkně, ale mám pocit, že ne až tak dobře fungují. Například samotné vyšplhání na plošinu je teď komplikovanější o to, že pokud nebudete držet kurzorové tlačítko pro směr dopředu, prostě Lara nevyleze a automaticky spadne zpět. Člověk si sice zvykne, ale proč by měl? Leda tak, aby dohrál tento level. A pozor! Věděli jste, že některé dveře otevřete a za nimi je zeď? Holt Lařin dům je nevyzpytatelný :D

 

Závěrem

Nápad to byl dobrý, ale to je asi tak vše. Pokulhává hratelnost, hádanky, závěr je silně neuspokojivý a celé to není nijak moc zábavné. Jedinou omluvou snad je, že se jedná o autorův první level a že to je demoverze. Je možné, že v plné hře budou chyby odstraněny, ale autor se musí ještě hodně snažit. Pokud se tedy velmi nudíte a chcete se zabavit na takovou čtvrt hodinku, raději si stáhněte něco jiného a nebo si počkejte na plnou verzi. Doporučuji snad jen v případě, že máte náladu hledat chyby a soutěžit v tom, kdo jich víc najde :o)

 

Pro spuštění tohoto levelu musíte nahrát do adresáře DATA soubory uklogo.pak a title.tr4. Oba soubory se nacházejí v demu TR-4 - Stahujte na www.sakulraider.cz

Sdílet:
comments powered by Disqus