Velikonoce sice už uplynuly, ale Velikonoční levely jsou dostupné pořád. Jsou krásné, jsou barevné, jsou odpočinkové...nebo taky ne. Alespoň ne to poslední. Podívejme se tedy na krátký, přesto brutální level Aspidetr Easter Time 2025: A Shrine of Peace od autora PedroCroft_ a pohovořme si o tom, jak sbírání vajíček rozhodně nemusí být relaxační.
Podívejte se na ty krásné barvy. Celý level je pestrobarevný a detailní, tady duha, támhle balónky, spousta zeleně a krásných předmětů. Vše vypadá ostře a ukazuje neskutečný postup amatérských levelů. Vizuálně jde zkrátka o pohlazení po duši.
Východní zasazení je zajímavá volba pro Velikonoční level, takže proč se vlastně vydáváme hledat vajíčka na východ? Příběh je úsměvně pošahaný, nevím ale, jestli úmyslně. Podle autora totiž Lara hledá tajemné Velikonoční artefakty, které byly skryté ve Velikonočních chrámech po "miliony staletí" (nadsázka? Doufejme, jinak si bude někdo muset popovídat s panem J. Kristem). Tyto artefakty jdou najít pouze za použití map vytvořených 200 let před Kristem (pane Kriste?! Čekám na vysvětlení!). Lara jednu mapičku našla a vydává se vyřešit záhadu stomilionletých Velikonočních vajec. Asi.
Budu upřímná, můj dojem z tohoto levelu nebyl úplně dobrý. Pohupující kamera s novým během je zpět a s ní moje mořská nemoc. Animace plavání je hezká, ale zvuk, který Lara vydá, když se nadechne, odpovídá mým nejhorším kocovinám. Bohužel animační peklíčko pokračovalo, protože Lara vylézá nahoru hrozně divným způsobem (působí hrozně zpomaleně a ač docela realisticky, čekání na dokončení animace mě dost dráždilo). A ač obvykle oceňuji animaci rychlejšího ručkování, hádejte co - pokud si máte odručkovat k skákací páce a animace vám nedovoluje se posunout na správné místo, moje nadšení končí a nastupuje zuřivost. Na tu blbou páku jsem ručkovala z různých pozic asi pětkrát. No bueno.
Tím se dostáváme ještě k jednomu aspektu hratelnosti, co mě úplně netěšil. Autor použil několik navádivých kamer typu "hele, támhle je páka! Použij páku!" Chápu, chrám je docela velký, ale nic mě nehoní, nic mě nevraždí a jsem v téhle lokaci poprvé, mohla bych prosím pěkně něco taky objevit sama?
Zůstaňme ještě chvíli u hratelnosti. Nenechte se totiž zmást, tento krásný a barevný level skrývá i přes svou krátkost mnohá utrpení. Level je klasifikovaný jako challenging a víte co? Je. Fakt je. Šplhací části často končily padáním, ukládáním během dlouhé šplhací animace a taky mylným uložením v obrazovce GAME OVER. Nic není nemožné.
Hádanky jsou zajímavé a docela originální, ale než jsem přišla na to, co mám dělat s kusy zástěny, skoro jsem dostala psotník. Neuměla jsem si vysvětlit, proč některé kusy můžu jenom tahat, ne tlačit, a proč nejdou dotlačit na plošinky, kam patří. Jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistila, že šňůrky/řetězy v místnostech hýbou kusy, ale protože jsou některé na kraji, tak než se zorientujete, klidně můžete část shodit a zabít se tím. Také se mi zdálo, že jeden směr tam/zpátky je prohozený, ale zpátky už nejdu, abych to prověřila. Originalita 10/10, posilování nervů také.
Přemýšlím, co vám říct k tomuto levelu závěrem. Je vlastně podobnou záhadou, jako je celý jeho příběh. Jde o level s tématikou, která je obvykle oddychová. Level je krátký, ale nebude vám to tak připadat, protože se u každé hádanky alespoň na chvíli seknete. Změna animací mě radostí nenaplňuje, vizuální stránka ale ano. Takže - měli byste si tento level zahrát? Dala bych mu šanci, ale přibalila bych si kyblíček na nervy.
Level si můžete stáhnout ZDE.