Tajemství pohybu v Tomb Raideru

Jednoho nedělního odpoledne se LC tým sešel na FB chatu, aby probral další postup stránek. Během probírání všeho možného položil constantine zajímavou otázku - tak zajímavou, že dala vzniknout této debatě plné záhad. A protože vám chceme nastínit, jak vypadá takové uvažování LC týmu, když už se někdy sejde, dovolujeme si vám prezentovat tento malý střípek z našich rozhovorů. 

 

TAJEMSTVÍ POHYBU V TOMB RAIDERU

constantine: Jinak dotaz. Včera se mi M ptal, jak v TR měří počet uběhnutých km. Tak jsem říkal, že to bude nějak podle sektorů určitě... a kolik myslíte, že má sektor? Co sektor, to dva metry?

Arakanga: Pfů...dobrý dotaz. Řekla bych, že jo...ale ne asi přesně. Protože Lara má mít v klasice kolik, 1,78? A myslím, že je vysoká jako 3/4 sektoru. Ale zase stojí rozkročená, takže je asi trochu nižší?

Pablo: Tak můžeme taky říct, že co krok to metr. Tak hra třeba krokuje? Ale to je asi taky blbost.

Arakanga: To by mohlo být...2 kroky = metr? A nebo to ta hra prostě tipuje.

constantine: Právě no... nevím no... tipoval bych cca co sektor, to dva metry.. ale zas má docela velký doskok pak... na ty kroky je to možné, no.. ale zase když děláš malé kroky nebo běžíš...Možná tipuje. Ale tak zajímalo by mě, kolik má ten sektor... budu to brát, že cca ty dva metry. 

Pablo: Tak nemůže to přece měřit sektory, kolikrát tam člověk dělá otočky na místě, malé krůčky atd. atd. Ale ty statistiky jsou po každém levelu, ne? A započítává se do toho třeba i ručkování po sektorech? Jako odběhnutý km? Otázky. Samé otázky…

Arakanga: To je dobrý dotaz...počítá to, kolik uběhneš dopředu, nebo i veškeré vracení, jako úskoky zpět? Já bych řekla, že všechno, protože pohyb po hranách jako ručkování je taky započitatelný.

constantine: No já bych tipoval, že to počítá každý navštívený sektor.. že je jedno, jestli přejdeš rovně, úhlopříčně, nebo jenom růžek... aby to mohlo počítat i ručkování po stropě...a nebo to počítá ty kroky, asi reálnější varianta...no a zase když skočíš, tak neděláš krok, ale metry by to započíst mělo.... chjo ! 

Pablo: Stejně je to téma takové neprozkoumané. V rámci měření víme, že tam jsou jenom ty levely. Ale zajímavé by bylo třeba i v TR2 přemisťování z vraku Maria Doria do Tibetu a podobně. Lařino přešlapování na místě apod.

Arakanga: To je fakt. Ale zase není možné, aby se tam započítávalo tohle...to by muselo být v rámci tisíců kilometrů. Na druhou stranu nelze ani říct "uběhnuté kilometry", protože v tom je to ručkování a tak. A co třeba jízda na sněžném skútru?

Arakanga: Já třeba navrhuji, že za Larou běhá ta mrňavá opice z TR3 a když hráč odběhne z dosahu, vytáhne z malé kapsičky, kterou má všitou do kožichu, metr, a začne přeměřovat sektory a ušlou vzdálenost. Zároveň používá Google Glasses, aby si mohla přehrávat přesné Lařiny pohyby a tím jí nic neuteklo.

Pablo: Ale víš co je nejhorší? My to můžeme zjistit, protože ty statistiky tam jsou přece neustále po ruce. Popojeď na člunu v Benátkách o metr a změní se statistika?

Arakanga: Na tom něco bude. V tom případě ale nesouhlasím s tím, pokud to funguje, že jsou diskriminována letadla a ponorky a vše mezilevelového oproti skútrům, čtyřkolkám a bůhví čemu.

Pablo: A co teprve výtahy. Stojíš v nich, ale přitom by ti naskakovaly metry do výšky.

Arakanga: To je fakt. A co šplhání? Jako nahoru, ne do stran. Ne, ještě jinak! Co houpání na provaze? Započítávají se ti metry za každý zhup, nebo jen za konečné zhoupnutí z bodu A (odkud skočíš) do bodu B (kam dopadneš)?

Pablo: A to je to, co se nikdy nedozvíme.

Arakanga: Ještě je možnost, že se constantine odmlčel proto, aby tyto hypotézy otestoval, a následně nám zodpověděl základní otázku sektorů, všeho pohybu a tak vůbec.

Pablo: Musíme věřit v jeho odhodlanost.

Arakanga: Tak mu dáme prostor se vyjádřit...vložme do něj veškeré naděje, že nám dá odpověď a roztříští tuto clonu nevědomosti na tisíce nevědomých střípků.

constantine: Hmmm…cítím, že constantine silně zklamal.

Arakanga: No…a to je konec.

constantine: HA! „In practical terms, one "block" or "square" is equivalent to the the distance that Lara travels if she walks forward four steps, walks backward three steps, hops back once, or reverse rolls. In the "Tomb Raider" world, each block measures 2 metres (which can be determined if you examine the game statistics [stopwatch] when Lara travels one block, the recorded distance will be 2 metres).“

Arakanga: Já říkala, že nás zachráníš! Halelujá!
 

A tím bylo vyřešeno další tajemství světa Tomb Raideru (alespoň jedno z těch, kterými jsme se v této debatě zabývali).

Sdílet:
comments powered by Disqus