Varování! Tento článek obsahuje spoilery ohledně výročního trojlevelu LadyCroft.cz!
To, že bychom rádi vytvořili nějaký výroční level, jsme věděli dost dlouho dopředu. Bohužel, vědět a dělat jsou dvě rozdílné věci. Já a Pablo jsme čelili nechutnému dilematu, které by se dalo zjednodušit na "level nebo státnice?" Obdařeni nezvyklou dávkou zdravého rozumu jsme dali přednost státnicím. Poté, co jsme je oba úspěšně absolvovali, se tvorba levelu (nebo tedy levelů, jelikož každý z nás tvořil svůj vlastní) rozjela naplno. A s nimi i tradiční dávka průserů, tentokrát pořádně okořeněná, protože 10 let se slaví jen jednou, že.
Dovoluji si připojit menší shrnutí událostí, které srazu předcházely (včetně citací).
Od počátku věků tvorby
Na počátku tvorby Pablův base level nefunguje. Obětavý constantine s tou mrchou zápasí několik dní. Nakonec, těsně před infarktem, se mu podaří technikou „kopíruj a mazej“ vše zařídit tak, aby i Pablo mohl tvořit.
O trošku později
Po zprovoznění Pablova base levelu nastává léta neviděné tvůrčí nadšení. Na společném chatu na Facebooku se vzájemně popoháníme zasíláním screenshotů. Mezi kolegy nastává hádka, kdo má hnusnější level. Autorům podařených screenshotů je vyhrožováno smrtí. Vše v normálu. Jako bonus constantinova přepínající se klávesnice komplikuje komunikaci (cit.: „po3lete n2jak0 screenz takz >]“)
C: Hnus chodník, nemám navazující textury tam...
P: Omg. Já to své fakt smažu.
C: Jdi někam, to máš lepší jak já.
P: No to asi vlasy. Já se s tím můžu zahrabat. Ty tvé screeny jsou mega profesionální.
P: Ari, prosím tě dojeď na Holešovice a kopni ho do holeně.
P: Kolik ti toho zbývá v editoru a prosím udělej mi radost a povzbuď mě, že moc.
22. 6. 2015
Na společném chatu zjišťujeme, že vlastně už nic neumíme. Nastává intenzivní googlení a modlení, že někdo z týmu zná správný postup.
P: Když děláš poklop, který se má vypáčit páčidlem, jak to děláš? Jaký to má být předmět?
A: Musíš dát u předmětu invisible + pak ho zviditelnit triggerem. Jsem na sebe děsně hrdá, protože heavytriggerem aktivuji jak zviditelnění, tak kamery...neumím úplné kulové.
P: To co nejvíc odsuzuji u nových TR bude můj level. Spíš jen takové interaktivní cosi.
23. 6. 2015
Zoufalství a zjišťování, co všechno jsme zapomněli, pokračuje.
C: Já testuji, sli ještě umím použít trigger na otevření dveří po splnění puzzle. Lamička.
C: Tak trigger funguje, ale dveře mám vadné.
24. 6. 2015
Tři dny před srazem jsme si říkali, že to nějak stíháme – až na to, že constantine během tvorby nasazuje nový design a já do poslední chvíle ladím vzhled log. Tvoření je v plném proudu. Pablo se zastaví kvůli dabingu a hned poté se vrhá do mixování zvukových stop. Zjišťujeme, že všechny tři levely jsou úchylné a pošahané, ale každý úplně jinak. Dohadujeme se, kdo bude dabovat Halinu Pawlowskou. Nikdo už další roli nechce. Pořád nic neumíme a datum srazu se blíží. Pablo prokazuje věštecké nadání, když prohlásí: „Udělat geometrii a otexturovat ji je vždy nejjednodušší. Za chvíli si budu rvát vlasy, proč se po aktivování triggeru nic nespouští, proč to padá. Proč ta kamera skáče jak blbá.“ Padají poslední snahy o jakoukoliv logickou návaznost.
P: Problém je, že ten level nedává moc logiku.
A: To říkáš mně?
25. 6. 2015
Všude je plno chyb a nám dochází trpělivost. Pablo dokončuje zvukové stopy, hledá se hudba. Já do leveltvorby patlám program srazu a dokončuji menu. Začínáme mít pochybnosti o smyslu našeho snažení a nejspíš i celé naší existence.
C: Už mi to sere, mam všude hory, aby nikam nemohla.
P: Tak jsem umřel.
C: Nééééé, já už nechci, neeee nenuť mě tvořit další místnost! Zabij mě Ari, zabij mě!
C: Ještě bych ke každýmu CD přilepil ampulku s našimi slzami.
A: Já přibalím vypadané vlasy.
A: Že nevadí, když obal není seriózní?
C: Ani obsah není seriózní.
A: Doufám, že je to potěší, mrchy jedny.
C: Jestli ne, tak jim narveme ty CDčka do krku!
A: Nevíš, jak se dávají audio stopy? Mně to tu teď udělalo takový otřesný zvuk, tak jestli to nedělám blbě.
C: Nevím, nikdy jsem nedělal.
A: Tys nikdy nevkládal hudbu?
C: Nope. Já nikdy nevydal level.
C: ba-dum tssss
C: Mohla bys zkusit plavat? Mě přijde, že u toho dělá takový cvakavý zvuk.
A: Ne, necvrká. Za to mi blbne vodopád a nejde mi zanimovat voda.
26. 6. 2015
Přichází krize. První se hroutím já, protože se mi Winston teleportuje po domě a odmítá se nechat deaktivovat. Řešíme, jak udělat script. Jako bonus mi vypadne od odpoledne internet, takže nemůžu zaslat kompletní verzi svého levelu. K večeru se již potácíme na hranici vraždy a sebevraždy. Kamery u constantina se bouří, ignorují časování a spouštějí se pořád dokola. V Pablově levelu se tráva vymkla kontrole – její 500x zvětšená verze pokrývá většinu zemského povrchu. Winston nespolupracuje. Pablův level začíná po předělání Winstona padat. Za vlast padly veškeré kamery v jeho levelu. Z mobilního internetu dávám instrukce k OCB kamer a Animation Editoru. Kuš se statečně rve s WadMergerem. V Pablově levelu se hostující celebritě otočily oči vzhůru nohama. Mluvící krb má krizi osobnosti a používá Larsonovu hlášku. Světoznámá archeoložka neumí sebrat předmět z postele. Při výjezdu z mého levelu spadne celá hra. Pablův level nefunguje s novým menu. Okolo druhé hodiny v noci rozpouštíme náš klub zoufalců a jdeme spát. Nebo, jak bylo mým případem, stříhat obaly CDček.
A: Už fakt nemůžu. Pořád mě neposlouchají triggery. Mám komplet geometrii, nastínování a tak dále, ale hratelnost kulhá jak beznohý pirát. Asi se mi bude po domě pohybovat víc Winstonů, protože fuck your antitriggers, Ms. Croft.
A: Ty vado...se mi teleportoval pickup z prvního patra do druhého. Ale fakt...v editoru není, ale ve hře se mi objevuje!
C: Teleport? Lol :D Mně zas levituje kazeta ve vodě.
A: A já nemám zvuk u push objektů. Nebo mám prostě namazanou podlahu.
P: Nenávidím editor! NENÁVIDÍM. Přísahám, že po tomhle s tím sekám navěky.
P: Aha, takže co už bylo funkční již funkční není.
P: Chci zemřít.
A: Jen dostříhám ty obaly na CDčka, diplomy už mám a na zbytek sere Bílej tesák.
27. 6. 2015
Hrdě předáváme našim návštěvníkům hotové verze levelů. Dost chyb zůstalo, ale už je nám to jedno. Domlouváme se na vydání opravené verze. Spolu s vodní dýmkou, kterou si dáváme v Liliové čajovně, odplouvá naše frustrace. Je nám už všechno jedno. Jen doufáme, že se level bude líbit, a že už se k němu nebudeme muset nikdy vrátit.
Pokud jste náš narozeninový level ještě nehráli, můžete si jej stáhnout.