Prezentace Rise of the Tomb Raider

            Pondělí 14. září 2015 bylo pro české fanoušky série Tomb Raider významné. Do Prahy totiž dorazila Meagan Marie, aby předvedla demo připravované hry Rise of the Tomb Raider. Za LadyCroft.cz jsme se zúčastnili všichni z týmu (constantine, Pablo a já, Arakanga) a dva naši častí návštěvníci, Potkanka a Willy. Pojďme si tedy shrnout, co jsme se během sledování (a ve Willyho případě odehrání) dema, které se odehrávalo v Sýrii, dozvěděli.            

 

První skutečná expedice

            Především nám bylo řečeno, že Rise of the Tomb Raider je pro současnou Laru první skutečnou expedicí do hrobek, první „ tomb raiding“ zkušeností. Oproti minulé hře, ve které Lara nemohla většinu událostí ovlivnit a byla do příběhu v podstatě stržena, je tentokrát tou, kdo určuje běh událostí. Máme také očekávat, že se v této hře naše hrdinka ještě více přiblíží svému osudu a tedy sebevědomé a schopné archeoložce, kterou všichni milujeme.

 

Hrobky? Ano, hrobky!

            Podle Meagan se vývojářský tým zaměřil primárně na dva nejčastěji kritizované aspekty předchozí hry. Zaprvé si fanoušci přáli více hrobek, které by byly větší a smrtonosnější. Proto se v Rise of the Tomb Raider máme dočkat v tomto ohledu výrazných změn. Hrobek bude skutečně více a i hádanky v nich budou zapeklitější. Vývojáři přišli s novým typem hádanek, které se mají odehrávat ve velkém prostranství a ač bude mít hráč od začátku jasno, kam se potřebuje dostat (kupříkladu do velkých zlatých dveří), pro úspěšné vyřešení bude potřeba splnit několik menších úkolů, které i mohou být odděleny bojovými sekvencemi.

            Změn by se měly dočkat i tzv. challenge tombs. Tentokrát by měly představovat skutečnou výzvu, jak v obtížnosti samotné hrobky, tak i v jejich hledání. Ve hře sice zůstane ukazatel, který prozradí, že je poblíž něco, co by hráče mělo zajímat, ale samotné nalezení vchodu bude mnohem složitější, než v posledním Tomb Raideru.

            Další novinkou je rozdělení nalezitelných míst do dvou kategorií – krypty a jeskyně. Krypty by neměly obsahovat hádanky, ale budou se v nich dát nalézt předměty, které napoví víc o člověku, který je v dané kryptě pohřbený. Jeskyně jsou pak domovem divokým zvířatům a mnohdy si v nich také Lara může odpočinout, než bude dál pokračovat ve svém dobrodružství.

 

Soubojový systém

            Druhý aspekt, který byl často kritizován u předchozího Tomb Raideru, byl soubojový systém. Vývojářský tým se tentokrát snaží vyhovět oběma druhům hráčů; jak těm, kteří preferují střílečky a přímý přístup, tak fanouškům stealth her. Některým soubojům se nebude možné vyhnout, ale ve většině případů bude jen na hráči, co si vybere. Kromě čistého skrývání se nebo bezhlavého vrhnutí se do hloučku nepřátel bude samozřejmě možné i kombinovat oba přístupy.

            Obě formy samozřejmě mají své výhody i nevýhody. Pokud se rozhodnete obcházet nepřátele bez boje, budete částečně omezení v prozkoumávání. Přímý přístup zase spotřebovává víc zdrojů. Ať už si ale zvolíte kterýkoliv přístup, můžete za něj očekávat zkušenosti.

            V ukázce nazvané Advancing storm, kterou před námi odehrála Meagan, jsme viděli výše zmíněné rozličné způsoby boje v praxi. Pro nepřímý boj lze v prostředí najít mnoho užitečných míst. Lara zvládá lézt na stromy a skrývat se v keřích, napomáhá i zabarvení nepřátel, které prozrazuje, jestli Laru daný žoldák vidí nebo ne. Co se týče stromů, ty se dají po Batmanovsku využít pro tiché zlikvidování nepřátel. Na těla lze také nastražit pasti, které se aktivují v moment, kdy se nepřítel pokusí prozkoumat mrtvolu. Umělá inteligence nepřátel se také zlepšila, skrývají se a reagují na Lařinu strategii.

            A co Lařin arzenál? Ve hře budou dostupné čtyři druhy zbraní, které bude Lara moci různě vylepšovat, bude ale jen na nás, které konkrétní zbraně z těchto druhů s sebou budeme nosit. My měli možnost vidět jedno konkrétní vylepšení pro luk, dvojitý headshot. Na luk bude v Rise of the Tomb Raider kladen větší důraz, podle vývojářů se pro nový Tomb Raider luk hodí lépe než palné zbraně, jak kvůli tichému boji, tak kvůli snadnějšímu získávání šípů než nábojů. Palných zbraní si podle Meagan užijeme víc v Lara Croft sérii.

            Lze si i nastavit obtížnost boje. Kromě odolnosti nepřátel bude obtížnost ovlivňovat i jejich vnímavost.

 

Výroba

            V předchozím Tomb Raideru byla výroba a sbírání různých survival věcí otázkou volby. V Rise of the Tomb Raider bude přežití už plně integrované do hry, takže by se mu měl věnovat každý hráč. Celkem bychom se měli dočkat šestnácti různých zdrojů pro výrobu a vylepšování zbraní, různých předmětů a dokonce i pár obleků. Tyto zdroje budou mít různou raritu, některé se budou dát získat pouze na určitých místech, za určitého počasí nebo denní doby. Proto bude pro hráče výhodné se do některých lokací vracet.

            Co všechno si tedy budeme moct vyrobit? Různé druhy šípů, pomůcky k přežití a určité obleky. Vylepšování zbraní je již samozřejmostí. Dále budeme moci vyrábět jednoduché výbušniny nebo Molotovovy koktejly.

 

Rozšiřování znalostí

            Do popředí se dostanou i Lařiny akademické znalosti. Naše archeoložka nebude schopná automaticky rozluštit každý nápis, na který narazí, postupným studiem maleb a textů bude ovšem schopná vylepšit své jazykové znalosti, a to rovnou natřikrát: ruštinu, mongolštinu a řečtinu. Po získání dostatečných znalostí pro rozluštění textu se pak odhalí další lokace.

           

Příběh a postavy

            O příběhu zatím moc nevíme, jisté ovšem je, že Lara cestuje po světě a snaží se utřídit si myšlenky po zkušenosti na Jamataii. Do lokace, kterou jsme shlédli v demu, ji přivádí pověst, že člověk, který tam je pohřben, měl být nesmrtelný. Tímto příběh částečně navazuje na císařovnu Himiko z předchozího dílu.

            Co se týče postav, vrátit by se měl Jonah Maiava, který Laru nadále podporuje a zůstává jí blízkým společníkem. Měli bychom se také dozvědět více o Lařině rodině, nejvíce odkazů je zatím na jejího otce, s jehož poznámkami a předchozím výzkumem Lara pracuje. O dalších postavách, které by se měly vrátit z předchozího dílu, zatím nic nevíme, podle vývojářů ale není třeba znát příběh předchozí hry ani komiksů, ač by to napomohlo hlubšímu pochopení.

            A co samotná Lara? Už by neměla být ta ustrašená holka, kterou známe z předchozího dílu, pořád je ale na začátku své cesty. Její vývoj bychom ovšem měli vidět i v rámci samotné hry – pokud porovnáme Laru na začátku Rise of the Tomb Raider a na jejím konci, měli bychom být schopní poznat rozdíl. Lara se jako postava stále vyvíjí a zkušenosti z tohoto dobrodružství ji rozhodně ovlivní.

 

Obleky

            Obleky, které Lara bude ve hře nosit, se budou měnit podle lokace a příběhu, na což jsme již zvyklí. Bude ovšem možnost některé obleky vyrobit, jak již bylo zmíněno v sekci o výrobě věcí. Speciální obleky, které se dají získat při předobjednávce, prý budou exkluzivní pro předobjednatele a nepůjdou sehnat jinak. Pokud ovšem neplánujete předobjednávat, nezoufejte. Pěkných obleků má být ve hře dostatek. Velmi nás také zaujalo, že některé obleky propůjčí Laře určité schopnosti nebo vylepšení.

 

DLC

            Samozřejmě jsme se ptali i na to, jestli se chystají nějaká DLC. Meagan nám k tomuto nemohla poskytnout více informací, dozvěděli jsme se ale, že naše otázka bude zodpovězena cca za 2-3 týdny, kdy vyjde velké vyjádření ohledně dodatečného obsahu, opětovné hratelnosti a tak dále.

           

Vozítka

            Pokud jste se těšili na vozítka, musíme vás zklamat. V nové hře se žádné neobjeví, což je dáno především tím, že se vývojáři snaží zaměřit na Lařinu schopnost překonávat terén svými vlastními prostředky.

 

Secrety

            Pro ty z vás, kteří rádi prozkoumáváte každé zákoutí levelů, máme dobrou zprávu. Ve hře by mělo být mnoho předmětů, které budete sbírat (collectibles), vrátí se i výzvy a challenge tombs. V Rise of the Tomb Raider se tedy rozhodně nudit nebudete.

 

Herní čas

            Oficiální herní dobu ještě neznáme, ovšem Meagan nám sdělila, že jí trvalo dohrání hry na 100% 35 hodin.

 

            A to je od nás vše. Těšíte se na nový Tomb Raider? Co vás zaujalo z odhalených informací nejvíce? Budeme rádi, když se s námi podělíte o názor. 

 

Galerie

 

 

Dojmy z dema

Sdílet:
comments powered by Disqus