Philip Anthony Rodriguez

Philip   Jméno: Philip Anthony Rodriguez

   Věk: 48

   Datum narození: 10 březen 1968

   Místo narození: Brooklyn – New York, USA

   Národnost: Americká

   Role: Jacob

 

 

 

Philip Anthony Rodriguez je herec a dabér, který si zahrál nejen v mnohých světově úspěšných herních titulech jako GTA Vice city, ale třeba i v seriálech jako Jack 2.0 (Kyle Duarte). A kde jinde jsme ho ještě slyšeli? Můžeme zde namátkově jmenovat Halo: Reach, Metal Gear Rising: Revengeance  nebo třeba Big Happy family. Stejně tak i jeho herecká kariéra je docela impozantní. Zahrál si v televizních sériích jako je The Secret Life of the American Teenager, Hannah Montana, Castle nebo třeba v epizodní roli Takové moderní rodinky. Do budoucna se na něj můžeme těšit v roli pátého bratra Disneyho animované série Star Wars Rebels.

 

1)    Rai: Hrál jsi někdy některou z předešlých Tomb Raider her?

Philip: Docela se stydím, že jsem nikdy žádnou předešlou Tomb Raider hru nehrál, ale díky tomu, že jsem nyní součástí Rise of the Tomb Raider teď sám sebe považuji za super fanouška! Obzvlášť, když vezmeš v potaz, jak překrásně nový díl vypadá. To vše mezi herní akcí, vyprávěním příběhu a grafikou,… nedokážu se odtrhnout. Je super!

2)    Valenka: Co sis nejvíce užil při své práci na novém Tomb Raideru?

Philip: To je dobrá otázka! Musím říct, že to, co jsem si užil nejvíce na mé práci, je asi ztvárnit tak moc vitální charakter. Někoho, kdo je tak důležitým spojencem a přítelem Lary. Byla to sranda, vidět, jak v průběhu hry roste jejich důvěra a přátelství. Také se mi líbil ten proces natáčení a ztvárnění konkrétních scén ve hře. Bylo to, jako bys dělala skutečný film, ale zároveň nosíš ten srandovní neopren a přilbu na hlavě (Natáčení motion capture). Takže tohle a samotná práce ve studiu. Užili jsme si spousty legrace!

3)    Gitb97: Jaké to bylo dostat se do role Jacoba?

Philip: Bylo to úžasné! Bylo to velmi vzrušující, když jsem se dozvěděl, že jsem byl obsazen právě do téhle role. Je to tak skvělý charakter, protože je v něm tolik různých vrstev a stránek. Vše, o čem jeho postava je... Je to vůdce, válečník, mystik a spojenec Lary. Hodně jsem se kvůli němu připravoval. Způsob jakým mluvit.  Také jsem se musel dostat do fyzičky, vzhledem k tomu, že bylo potřeba udělat během tvorby spousty fyzicky náročných věcí. Jsem velmi pyšný, že jsem byl zahrnut do hry, jakou je právě Tomb Raider.

4)    Metalrocsk: Co bylo pro tebe nejtěžší částí této práce?

Philip: Musím říct, že nejtěžší částí při tvorbě hry Rise of the Tomb Raider bylo pravděpodobně zaznamenávání pohybů pro intra a scény ve hře. Nosili jsme speciální neopreny a na hlavách měli speciální přilby, které mají zachytit – zmapovat - pohyby našich tváří. Natáčely naše výrazy. Tyto přilby s kamerami jsme museli mít na hlavě po celou dobu natáčení. Je to docela sranda, ale zároveň tak trochu rutina. Každopádně bych neměnil za nic na světě. Zbožňuji vytváření tak ikonické herní postavy.

5)    Steel Wing: Co ti bylo inspirací při hraní tvého charakteru?

Philip: Přiznám se, že mou největší inspirací při hraní Jacoba byl můj otec. Byl vždycky velmi pečující, statečný, silný, pomáhal a věřil lidem. Je to spousta těch kvalit, které můžeme vidět v Jacobovi. Myslím si, že jeho tvrdost a šibalské vystupování vychází také z Hana Sola – další postavou, kterou jsem se inspiroval. Trochu mi ho připomíná.

6)    Heidi_w_: Jak moc informací z příběhu a pozadí tvého charakteru jsi věděl před tím, než jsi začal natáčet své dialogy?

Philip: Skvělá otázka! Naštěstí pro mě jako herce jsem už dopředu z pozadí Jacoba a jeho historie něco málo věděl. Tvůrci i herní designéři věděli úplně přesně, jaký má Jacob být: Mystická postava držící klíč k vyřešení tajemství, po kterém Lara touží. Ale i přese všechny informace od nich bylo hlavně na mně, abych Jacoba zhmotnil a udělal ho tak reálným, jak jen člověk může být. Našel jsem motivaci v tom, jak vložit sám sebe do Jacobovy situace. Vžít se do jeho vztahu s Larou a jeho vlastními lidmi. Snažil jsem se to vyjádřit jak svým hlasovým projevem, tak fyzicky během snímání pohybů.

7)    Gigantism: Byly nějaké věty, které jsi chtěl vidět ve hře, ale nakonec byly vyškrtnuty? Vymazané scény, nebo tak něco?

Philip: Dobrá otázka. Bohužel tam nebylo nějak moc scén nebo vět, které by byly vystřiženy. Všechno, co jsem dělal já, tam bylo již od začátku. Nicméně vždy jsou ve hrách případy, kde jsou věty, nebo dokonce celé scény smazány, popřípadě změněny kvůli celkovému účelu zlepšení vyprávění příběhu. Promiň. Přál bych si pro tebe mít nějakou lepší a šťavnatější odpověď.

8)    Bylo ti dovoleno upravovat či podávat návrhy na zlepšení tvých dialogů?

Philip:  Vlastně ano! Mohl jsem to párkrát udělat. Jakožto herec chceš respektovat scénáristova slova a nesejít z cesty příliš daleko od původní myšlenky vyprávění příběhu. Občas jsou velmi specifické důvody za tím vším, co vlastně napsali. Ovšem občas dialog z nějakého důvodu příliš nefunguje a pak jsou nutné úpravy. Jakožto herec jsem měl docela dobré instinkty a mnohokrát se mě scénárista zeptal na návrhy, jak přepsat hlášku, aby zněla lépe. Je dobré vědět, že jsou otevřeni návrhům a že mají rádi i mé myšlenky.

 

POZOR! Následující dotazy obsahují SPOILERY ke hře! Pro ty, co ještě nedohráli, ať dále nečtou. Anebo ať čtou, ale moment překvapení bude ztracen stejně tak, jako artefakt z datadisku k TR 3 ;)

 

9)    Rai: Jaká byla tvá nejoblíbenější scéna, z těch, co jsi hrál?

Philip: To je teda hodně těžká otázka vzhledem k tomu, že jsem se moc dobře bavil u natáčení tolika scén. Musím říct, že scéna těsně u konce, kde dává Jacob Laře svolení zničit „zdroj“ byla hodně dobrá!  Přece jen to znamená smrt pro Jacoba, ale všechno je to moc hezky příběhově vystavěno až k tomuto momentu.

10)  Daring_Do: Jaká věta/hláška je ze hry tvá nejoblíbenější?

Philip: Pár jich tam je, ale musím říct, že má nejoblíbenější je, když Jacob umírá. Říká Laře: „Musím říct, že za všechny ty roky jsem poznal jen pár tak mimořádných lidí, jako jsi ty... Konečně se to děje... Můj konec.“ Myslím, že to je hodně dobrá hláška, protože v podstatě cítí úlevu, že konečně umírá stejně jako jiné lidské bytosti. Občas prostě nesmrtelnost není tak skvělá, jak by mohla znít.

11)  Lyle Croft: Co si myslíš o postavě Jacoba? Vidíš ho jako takového krátkodobého otce v Lařině životě? Mluvíš i jinými jazyky tak jako prorok? Umíš bojovat stejně tak jako Jacob?

Philip: Dobré otázky! Mimochodem skvělé jméno! Zamiloval jsem si hrát Jacoba! Má tolik stránek! Je nesmrtelný, je to muž s velkým množstvím znalostí o světě, tajemství Kitěže a Božském zdroji. Je to milující otec, ale také nelítostný válečník. Moc se mi líbí, jak se mu a Laře kříží cesty a jak nakonec skončí jako přátelé a spojenci. Myslím si, že je dokonce svým způsobem Laře otcem. Obzvláště poté, co se mu svěří, proč vlastně hledá Božský zdroj a co to znamenalo pro lorda Crofta. Pokračovala v otcově práci a Jacob to chápe. Zároveň sympatizuje s její ztrátou stejně tak jako s její misí.

Krom angličtiny samozřejmě mluvím plynule španělsky a víceméně se domluvím pěti dalšími jazyky. Takže možná jsme si tak trochu s Prorokem podobní. A co se týče mých bojových schopností, cvičil jsem západní styl boxu, Muay Thai a kickbox dokonce přes deset let. Umím se tedy o sebe postarat, kdybych se náhodou dostal do křížku s Trinity či kýmkoliv jiným.

12) Metalrocks: Cítil jsi smutek, že tvá postava musela zemřít?

Philip: Byl jsem velice smutný, že musí má postava zemřít. Obzvláště protože není žádná šance, že by se Jacob objevil v jakémkoliv budoucím Tomb Raideru. Každopádně odcházím s tím, že má postava byla důležitou součástí velmi vzrušující a populární herní série. A to je ta hlavní hodnota, kterou jsem ochoten zaplatit „falešnou“ smrtí :)

Sdílet:
comments powered by Disqus