Vražedná archeologie

Pokud jste už zavítali na nějaký z našich srazů, určitě jste zažili naše Tomb Raiderovské deskové či karetní hry. Staly se již menší tradicí, stejně jako to, že pravidelně před srazy nespím, abych stihla ty hry dokončit (a pak spím na srazu). Posledním přírůstkem do naší sbírky je blufovací hra Vražedná archeologie, a to rovnou ve dvou formách- karetní a „neodfouknutelné“, žetonové. Pojďme se tedy na ni podívat trochu blíž.

Vražedná archeologie je volně založená na karetní hře Coup: Noční klub. V původní verzi bylo pět postav, my jsme ji rozšířili na sedm (osm, pokud počítáte Pierra Larsona zvlášť, ale protože sdílí jeden mozek, dali jsme je na jednu kartu/(žeton) a jak překopali názvy existujících schopností, tak vymysleli nové a popřesouvali je. Cíl hry je ovšem stále stejný: být poslední přeživší. Hra se odehrává v nespecifikované hrobce, kde dobrodruzi sbírají artefakty a snaží se eliminovat konkurenci. Artefakty jsou ovšem prokleté: pokud jich seberete moc (10), přepadne vás vražedné šílenství a musíte někoho zlikvidovat. Navíc je artefaktů omezené množství, takže si je musíte krást mezi sebou, nebo také někoho zabít a doplnit tak hrobku o jeho osobní hromádku.

Hra probíhá po směru hodinových ručiček, je jedno, kdo začíná. Každý hráč si náhodně vybere dvě postavy, podívá se na ně a položí je před sebe obrázkem dolů tak, aby ostatní hráči viděli, kolik postav má. To značí počet životů, jakmile nemáte ani jednu postavu, končíte. Každá postava má jednu akci a jednu protiakci. Akci může zahrát, když je na řadě, protiakci kdykoliv jako reakci na akce ostatních hráčů. Můžete rušit i akce, které nejsou mířené na vás, protože správný dobrodruh má hodně nepřátel, že.

Hlavní složkou hry je ale blufování. Protože jsou vaše postavy obrázkem dolů, nikdo neví, kdo vlastně jste. Proto na vaše akce nebo protiakce můžou ostatní hráči reagovat tak, že zpochybní, že danou postavu máte. Vy pak buď ukážete, že ji skutečně máte, čímž pochybující protihráč zabije jednu z vlastních postav (může si vybrat), nebo přiznáte, že jste blufovali. V tom případě ztrácíte vlastní postavu. Ideální tedy je, aby protihráči nevěděli, jaké postavy máte, protože pak můžete vesele lhát o tom, kdo vlastně jste.

Kromě schopností postav jsou ve hře i obecné akce, které může provádět kterákoliv postava. Zde si můžete přečíst kompletní seznam schopností a postav. Každá postava se ve hře vyskytuje třikrát.

SOPHIA LEIGH:
A: Nucená výměna osobnosti (vybere hráče a ukáže na postavu, kterou si musí náhodně vyměnit za jinou)
P: Blokuje vraždu

WERNER VON CROY:
A: Výprava: bere 3 artefakty z výkopu
P: Blokuje krádež

TONY:
A: Vražda (za 3 artefakty zabije vybranému hráči jednu postavu, výběr postavy je na jejím majiteli)
P: Blokuje výměnu osobnosti

LARSON A PIERRE:
A: Přepadení (bere jinému hráči 2 artefakty)
P: Blokuje přepadení

AMANDA EVERT:
A: Výměna osobnosti (lze zahrát jen na sebe, hráč si vybere jednu svoji postavu, vrátí ji mezi ostatní nepoužívané a vybere si tam jinou)
P: Blokuje výpravu

PIETER VAN ECKHARDT:
A: Odhalení osobnosti (ukáže na cizí postavu, tu mu její majitel musí ukázat)
P: Mění cíl likvidace (přesune likvidaci na jiného hráče, nelze použít víckrát v rámci jedné likvidace)

LARA CROFT:
A: Výměna osobnosti
P: Blokuje přepadení

OBECNÉ AKCE:
Výkop: bere 1 artefakt z hrobky
Krádež: bere 2 artefakty z hrobky
Likvidace: za 7 artefaktů zlikviduje jinému hráči jednu postavu

(hrobka = hromádka artefaktů)

A teď něco k vývoji hry samotné. První Tomb Raider verze této hry (protože před Vražednou archeologií vznikla ještě na jiný fandom, kde obrázky kreslila moje kamarádka Hoples) byla karetní a, jak už bývá další tradicí, v den její premiéry ještě nebyla hotová. Po nočním dokreslování se moje tiskárna rozhodla, že povýší problémy, co s ní mívám, na umění, a začala tisknout pouze červeně. Proto byla hra tištěna ve Fotolabu na Chodově a dovezena na sraz se zhruba dvouhodinovým zpožděním. V seznamu pravidel se místo artefaktů objevují mince, což je pozůstatek z původní verze. Místo skutečných artefaktů/mincí každý hráč dostal kostku, na které si počítal, kolik herní měny má k dispozici.

 

 

Druhá verze vznikla teprve nedávno, pro letní sraz 2017. Účelem bylo vytvořit neodfouknutelnou verzi, protože jsme chtěli mít piknik na Vyšehradě. Karty nahradily kulaté dřevěné žetony, na které byly tenkou fixou nakresleny postavy. Pravidla byla vytištěna den před srazem na papír u Pabla a umně nalepena na dřevěné destičky, artefakty byly nakresleny metalickými fixami na skleněné kamínky a následně přetřeny lakem na nehty.

 

 

Seznam artefaktů: Scion, Iris, Dagger of Xian, Golden mask, Philosopher’s stone, Ankh, Seraph, Spear of Destiny, Bestiary, Triangle of Light, Chirugai, Infada stone, Ora Dagger, Element 115, Eye of Isis, Hand of Rathmore, hadí artefakt z Lara Croft: GO, kompas, zlatá růže, zelený dráček, malá lékárnička, velká lékárnička, Lařin přívěšek z nových Tomb Raiderů, štít Croft Manor, zlaté a zelené logo LadyCroft.cz

A to je vše. Pokud jste si hru zahráli, budeme rádi, když se o své zkušenosti podělíte pod článkem. A pokud ne, budeme rádi, když někdy dorazíte na náš sraz a zkusíte ji na vlastní kůži :)

Sdílet:
comments powered by Disqus